Jak marki wykorzystują WhatsApp do marketingu?

Jak marki wykorzystują WhatsApp do marketingu?

WhatsApp to obecnie najpopularniejsza aplikacja do komunikacji, z której rocznie korzysta ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie. Początkowo służyła ona głównie do wymiany wiadomości tekstowych, zdjęć i plików wideo, szybko jednak stała się przede wszystkim doskonałą alternatywą dla drogich międzynarodowych rozmów telefonicznych. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że Whatsapp może być również bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Wyjaśniamy, w jaki sposób największe światowe marki czerpią z tego potencjału.

Adidas

To przedsiębiorstwo już od 2015 roku wykorzystuje Whatsapp, aby kontaktować się ze swoimi klientami, odpowiadać na ich pytania dotyczące produktów i promować swoje nowości. W ostatnim czasie jednak Adidas uruchomił nową kampanię za pośrednictwem aplikacji, która łączy w sobie możliwość korzystania z czatów na żywo z influencer marketingiem. Zorganizowano bardzo ciekawą akcję: zaoferowano rekreacyjnym graczom sportowym możliwość wygrania ,,wypożyczenia” profesjonalistów (oczywiście ubranych w stroje Adidasa) na nadchodzące rozgrywki.

Magazyn The Financial Times

Magazyn The Financial Times w 2019 roku udostępniał swoim subskrybentom dwa darmowe artykuły dziennie w specjalnej grupie w aplikacji Whatsapp. Jak się okazało, czytelnicy znacznie chętniej dyskutowali o ich treści, niż za pośrednictwem innych mediów społecznościowych. Mimo, że liczba odbiorców była mniejsza, byli oni bardziej zaangażowani i przy tym promowali czasopismo wśród swoich znajomych.

Wódka Absolut

Znacznie wcześniej jednak, bo już w 2013 roku, potencjał reklamowy WhatsAppa odkryła szwedzka firma Absolut. Chociaż została założona w 1979 roku, podczas gdy inni producenci wódki mają znacznie dłuższą historię, udało jej się wykreować jako produkt tradycyjny. Za pomocą aplikacji Whatsapp rozpowszechniano nostalgiczne materiały, które przywoływały stare, kultowe reklamy whisky Jim Beam. Do promocji zostały zaangażowane gwiazdy, takie jak Mila Kunis.

Majonez Hellmann’s

W 2014 roku ta firma wykorzystała WhatsAppa, aby wejść ze swoimi flagowymi produktami na rynki w Brazylii, Argentynie, Chile, Urugwaju i Paragwaju. W tym celu rozpoczęto kampanię ,,WhatsCook”, do której zaangażowano profesjonalnych szefów kuchni. Nawiązywali oni kontakt z potencjalnymi klientami, przesyłając im przepisy, do których można było wykorzystać majonez Hellmann’s.

Yoox Personal Shoppers

Duży sukces za pośrednictwem aplikacji Whatsapp odniosła także platforma sprzedażowa Yoox Personal Shoppers. W eksperymencie, który polegał na oferowaniu produktów klientom za pośrednictwem wiadomości, firma uzyskała aż 80 tysięcy dolarów przychodu.