Jak napisać artykuł na blog? Zwiększanie sprzedaży

Jak napisać artykuł na blog? Zwiększanie sprzedaży

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, że pisanie artykułów na bloga jest integralną częścią dobrej strategii marketingowej. Dlatego tak ważne jest nauczenie się, w jaki sposób zarządzać treścią, by rozwinąć swój biznes.

Bez dobrych tekstów na swojej stronie internetowej, staniesz w obliczu takich problemów, jak niskie pozycje w wynikach wyszukiwania, brak contentu do udostępniania w social mediach oraz niewielki kontakt z Klientami. Dlaczego więc tak wiele stron wciąż blogu nie prowadzi? Niektórzy utrzymują, że uzupełnianie go jest trudne i wymagające. Na szczęście, po przeczytaniu tego poradnika, skończą się wymówki tego typu!

Co pisać, żeby ktokolwiek czytał?

Aktualnie największą popularnością cieszą się artykuły-poradniki, instrukcje, teksty o najnowszych zmianach w danej branży oraz opisy danych produktów. Czytelnik, który poszukuje informacji, przeczyta tylko to, co owej informacji mu udzieli. Dlatego upewnij się, że podczas pisania trzymasz się tematu i opisujesz go w sposób dokładny oraz merytoryczny. Cały czas zadawaj sobie pytanie: czy to, co piszę, jest interesujące? W końcu jeżeli sam nie chciałbyś zapoznać się z własnym wpisem, dlaczego mieliby to zrobić Twoi Klienci. Warto na wstęp wybrać akapit, który zachęca do dotrwania do końca tekstu.

Jak pisać, żeby przykuć uwagę?

Zanim zaczniesz, upewnij się, że znasz swoich odbiorców. W końcu content, który dostarczasz, powinien różnić się w zależności od wieku czy zainteresowań Twoich Klientów. Np. jeśli są to specjaliści w danej dziedzinie, możesz zrezygnować z tłumaczenia w artykułach podstaw – prawdopodobnie czytelnicy już je znają. Zamiast tego odpowiadaj na pytania, z którymi najczęściej się spotykasz i które mogą przykuć ich uwagę. Warto w tym miejscu sprawdzić słowa kluczowe, które przy okazji pomogą nam wypozycjonować stronę.

Nie zrażaj się, jeśli w pierwszej chwili nie masz pomysłu na ciekawy tytuł. Na początek ustal jego roboczą wersję; możesz ją zmienić nawet w momencie publikacji. Postaraj się jednak, aby nie było to nic ogólnego, co przytłoczy zarówno Ciebie, jak i odbiorcę. Zawęź temat do najbardziej intrygującego wątku i zacznij pisać.

Jak formatować, żeby utrzymać zainteresowanie?

Teraz kilka porad redakcyjnych. Nie produkuj długich, skomplikowanych zdań – nikt w Internecie ich nie lubi. Postaw na krótkie akapity z nagłówkami, które jasno wskazują, o czym jest dany fragment. Pamiętaj, aby owe nagłówki miały formatowanie H2 lub H3, gdyż w ten sposób będą czytelne również dla wyszukiwarki. Postaraj się, aby artykuł wyczerpywał temat, ale zadbaj o jego rozsądną długość.

Na koniec warto podrzucić tekst komuś, kto go sprawdzi i oceni. A potem pozostaje już tylko publikacja!