kontakt@freshview.pl | +48 531 682 028

Jak napisać ofertę handlową, czyli dobre pierwsze wrażenie

Jak napisać ofertę handlową, czyli dobre pierwsze wrażenie

Czy zgodzisz się z powiedzeniem, że najbardziej liczy się pierwsze wrażenie? Podczas prowadzenia biznesu bez przerwy stajemy przed wyzwaniem sprawienia dobrego wrażenia: przy każdym spotkaniu z potencjalnym klientem. Czasami bowiem dobra autoreklama jest ważniejsza niż statystyki i fakty…

Jeśli zastanawiasz się, czy dobrze kontaktujesz się z klientami, to trafiłeś w odpowiednie miejsce. Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego, jak napisać wzorową ofertę handlową, a tym samym sprawnie przekonywać do współpracy z Twoją marką.

Na początek skup się na kliencie, nie na sobie

Oferta handlowa to dokument tekstowy, który personalizujemy dla konkretnego podmiotu. Korzystanie tylko z jednego pliku nie zda testu: aby przekonać Klienta, musimy mówić do niego osobiście, odpowiadać na jego konkretne potrzeby i problemy.

Bardzo ważny jest nagłówek, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę i zatrzymać na dłużej. Pisz krótko i zwięźle, wykorzystaj język korzyści: „kup mój produkt, aby zwiększyć sprzedaż”. Unikaj gróźb i wzbudzania obaw, jak np. „jeśli nie kupisz mojego produktu, będziesz żałował”.

Intuicja podpowiada, że po nagłówku należy umieścić część o sobie. Intuicja w tym wypadku się myli – znów musimy zwrócić się do potrzeb klienta. Trzeba pokazać, w jaki sposób potrafimy rozwiązać jego problemy: „moje produkty sprawią, że osiągniesz swoje cele”. Udowodnij, że masz plan na współpracę, i jak krok po kroku Twoja oferta odmieni oblicze firmy klienta. Pamiętaj, że przede wszystkim odbiorca musi w to uwierzyć, więc odwołanie się do jego emocji nie zaszkodzi. Zastanów się, jakie ma potrzeby, a potem wypisz, najlepiej w punktach, jak możesz na nie odpowiedzieć.

Teraz przejdź do oferty

Gdy klient jest już zaangażowany, możesz pokazać mu konkretne produkty i usługi. Na tym etapie często pojawiają się wątpliwości i wahanie – jak na nie odpowiedzieć? Musisz pokazać, że wiesz, co robisz. Pewność zakupu przekonuje odbiorców jak nic innego.

Najważniejsze jest prezentowanie korzyści, które przyniesie współpraca z Tobą, ale same słowa nie są wystarczające, dlatego pamiętaj o dołączeniu do oferty handlowej dowodów w postaci statystyk, wykresów, czy czegokolwiek, co pozwoli Ci na zdobycie wiarygodności. Mogą to być zdjęcia wykonanych zleceń albo certyfikaty, które potwierdzają Twoje kompetencje. Bardzo dobrze sprawdzają się case studies oraz opinie innych klientów firmy.

Ofertę handlową musisz zakończyć wezwaniem do działania: „skorzystaj teraz”, „skontaktuj się z nami”. Może być też bardziej rozbudowana – ale nie zostawiaj odbiorcy miejsca na wątpliwości i domysły!