kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Jak pisać posty na Facebooku i – co ważniejsze – kiedy je publikować?

Jak pisać posty na Facebooku i - co ważniejsze - kiedy je publikować?

Czy wiesz, że nieodpowiednie godziny publikowania postów potrafią skutecznie zniweczyć Twoją kampanię marketingową? Algorytm Facebooka wyświetla użytkownikom treści w odpowiedniej kolejności, a na tę wpływ ma właśnie czas. W jaki sposób?

Wyobraź sobie, że puszczasz tekst w nocy, np. około północy. Większość osób, jak można się domyślać, raczej już wtedy śpi, więc nie będą przeglądać platform społecznościowych. Zbierzesz w ten sposób bardzo mało polubień czy komentarzy – bo nikogo o tej godzinie nie ma na Facebooku. A tymczasem rano nasz post będzie już stary i zamiast niego w aktualnościach będą wyświetlać się treści innych kont.

To dość oczywisty przykład na to, jak nie publikować postów na Facebooku. A jak to robić?

Po pierwsze – dokładna analiza społeczności

Na dobry początek musimy zastanowić się, z jakimi odbiorcami mamy do czynienia. Ci na Facebooku będą w końcu inni niż na Instagramie czy LinkedInie. Ustalenie, kto Cię obserwuje, pomoże w zaplanowaniu skutecznej strategii.

Powinniśmy zadać sobie pytania, kiedy mamy do czynienia z największym zaangażowaniem w skali dnia oraz w skali tygodnia. Może z samego rana, a może podczas powrotu z pracy lub wieczorem? W weekend, czy w dni powszednie? Obserwuj na bieżąco wszelkie trendy, specjalne okazje i działania influencerów. W ten sposób będziesz mógł lepiej zorientować się w kwestii prowadzenia kampanii.

Facebookowy rozkład jazdy

Posługując się danymi od Socialbakers możemy wysnuć kilka wartościowych wniosków, jeśli chodzi o wrzucanie treści na media społecznościowe.

W ich badaniu dotyczącym aktywności na Facebooku w Europie możemy wyczytać, że ogólnie nasz region najczęściej scrolluje aktualności między 7, a 10 rano w tygodniu, czyli tuż przed tym, jak wszyscy ruszają do pracy. Poniedziałki i wtorki są najbardziej “ruchliwymi” dniami, dlatego największe zasięgi możemy uzyskać właśnie wtedy. Te treści, które są wyjątkowo wartościowe, warto zatem przeznaczyć na właśnie wtedy.

Warto pamiętać, że soboty są tym leniwym momentem tygodnia, w którym większość z nas raczej odpoczywa. Wtedy najlepsze godziny na publikację postów przypadają na godz. 9-11 rano.

Na koniec jeszcze jedna drobna uwaga – najlepiej jest wrzucać treści chwilę przed godzinami szczytu, a nie w ich trakcie, czyli np. w poniedziałek o 7:30, jeśli nasi użytkownicy zerkają na Facebooka tuż przed 8. Pomocna w tej kwestii może okazać się opcja planowania postów, którą oferuje ta platforma. Zdecydowanie ułatwia życie nam, specjalistom od social media marketingu!