Jak reklamować się na Pinterest?
Pinterest od kilku lat jest w czołówce portali, których użytkownicy dokonują zakupów. Dlatego też nieustannie rośnie liczba firm posługujących się nią w celu maksymalizacji zysków niskim kosztem. W jaki sposób robić to najefektywniej? Odpowiedź znajdziesz poniżej – tymczasem najpierw sprawdź, czy twój target korzysta z Pinterestu.
Kim są użytkownicy?
Pośród 250 milionów użytkowników 81% to kobiety. Większość korzystających z platformy jest w wieku 18-40 lat. Szczególnie chętnie korzystają z niej Millenialsi – równie często jak z Instagrama. Co ciekawe, aż 93% użytkowników potwierdza, iż korzysta z Pinteresta planując wydatki. Zakupów z polecenia Pinteresta dokonało już 87%, przy czym większość pozwoliła się zainspirować więcej niż raz.
Jak się reklamować?
- Zdjęcie jest motorem sprzedaży. Na Pintereście masz mniej niż sekundę by zainteresować potencjalnego klienta. Grafiki, które umieszczasz, nie mogą być dobre – muszą być doskonałe. Pośrednia jakość jest najgorszym wyjściem, jedynie stracisz, dlatego przygotuj się na inwestycję lub zrezygnuj na samym początku.
- Liczy się konspekt – użytkownicy Pinteresta jasno przyznają, że na platformie szukają pomysłu, zazwyczaj nie wiedzą, czego chcą. I to właśnie odpowiedź na pytanie “czego chcę, czego potrzebuję?” musisz przekazać przez zdjęcie. Dlatego sam produkt nie wystarczy. Potrzebujesz konspektu i historii, którą zdjęcie opowiada, żeby użytkownik mógł przełożyć je na swoją rzeczywistość.
- Hashtagi – są jeszcze ważniejsze niż na Instagramie. Tutaj są silnikiem, bez którego nie pojedziesz. Na podstawie hashtagów budowane są propozycje dla użytkownika, na podstawie hashtagów prezentowane są wyniki wyszukiwania. Nie jest jednak dobrze kierować się zasadą “Im więcej tym lepiej”. Nietrafne opisy z pewnością zostaną zgłoszone do administratorów. Użytkownicy są wyjątkowo wrażliwi na to, co widzą, wymagają idealnego dopasowania.
- Twórz i pinuj – Stwórz tablice tematyczne, w których znajdą się twoje produkty, ale również dotyczące tematu inspiracje. Nie ograniczaj swojego profilu jedynie do swojej firmy, możesz jedynie na tym stracić. Pamiętać, że lepiej promować idee niż konkretne produkty. Na przykład, jeśli sprzedajesz herbaty – mów o zdrowym odżywianiu, a jeśli sprzedajesz buty – o różnorodnych stylach itd.
- Informuj – nie zapomnij o dodaniu ceny i zapomnij o długich opisach przy swoich pin’ach. Bądź rzeczowy, użytkownicy cenią sobie informację, jeśli coś ich zainteresuje.
Bądź aktywny – obserwuj, reaguj pinuj nowe rzeczy – jeśli nie będziesz korzystał z serwisu utoniesz. Im więcej korzystasz, tym intensywniej rozprzestrzeniają się informacje z twojego profilu.
Sprawdzaj i analizuj informacje, które przedstawia Ci Pinterest, kiedy posiadasz konto biznesowe. Wyciągaj wnioski, a potem poprawiaj swój kontent.