Jak spece od reklamy powinni pomagać małym biznesom

Jak spece od reklamy powinni pomagać małym biznesom

Ciężka praca nie gwarantuje sukcesu w czasie pandemii. Małe biznesy są szczególnie zagrożone w takiej sytuacji, gdyż bezustannie wisi nad nimi widmo obostrzeń nałożonych przez państwo, które w końcu mogą spowodować bankructwo; do tego dochodzą również nowe przyzwyczajenia konsumentów, którzy po prostu zaczęli kupować i korzystać z innych usług czy produktów niż dotychczas.

W Stanach Zjednoczonych trzy na dziesięć małych przedsiębiorstw deklaruje, że są zagrożone ryzykiem upadłości w tym roku (dane z ankiety przeprowadzonej przez Federal Reserve Bank). Tymczasem to właśnie najmniejsze firmy odpowiadają za praktycznie 50% amerykańskiej aktywności ekonomicznej oraz generują dwa na trzy nowe miejsca pracy. Połowa Amerykanów pracuje w nich lub jest ich właścicielami.

Może problem nas nie dotyczy…?

W Polsce nie jest inaczej. Wiele przedsiębiorstw jest zamkniętych w wyniku obostrzeń; przedsiębiorcy liczą ogromne straty. Oprócz ekonomicznych skutków pandemii, musimy się liczyć z problemem z przyciągnięciem nowych klientów, a także innymi wymaganiami konsumentów. Wiele firm musi się na bieżąco dostosowywać do oczekiwań rynku.

Marketing – yes or no?

Kiedy pojawia się kryzys, pierwsze do obcięcia są wydatki na marketing. Mimo że właściciele doskonale wiedzą o tym, że reklamy są kluczem do przyciągnięcia nowych klientów, jest to wydatek, luksus, na który po prostu ich nie stać, gdy z każdym dniem odnotowują nowe straty. Więc jak spece od reklamy mogą tutaj działać?

Po pierwsze, muszą z każdej reklamy wyciągać tak dużo, jak tylko się da. Kreatywne treści pojawiające się w odpowiednich miejscach są dużo lepsze, niż setki złotych inwestowane w niesprawdzone rozwiązania. Ale jeśli współpracujemy z profesjonalną agencją marketingową, takie działanie nie powinno sprawiać problemów. Pracują tam osoby, które najlepiej znają się na reklamach i będą potrafiły doradzić, jak niskim kosztem osiągnąć zamierzone sukcesy. Przedsiębiorca musi jednak mieć zaufanie do ludzi, którzy są specjalistami w tej dziedzinie. Nie zawsze świetny dyrektor jest świetnym marketingowcem.

Po drugie, kreatywność to nieocenione narzędzie w czasach pandemicznych. Wiele osób jest na tyle znudzonych, że po prostu przegląda całymi dniami social media – i naszym zadaniem jest przebić się przez ten biały szum. Jak to zrobić? Najlepiej wiedzą agencje marketingowe. Będą mogły odnaleźć właściwe słowa klucze i portale, które trafią do naszych grup docelowych w oka mgnieniu.