Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Nie od dziś wiadomo, że konkurencja o jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google jest zacięta. E-przedsiębiorstwa ciągle próbują trafić w zmienny algorytm Google. Pierwsze miejsce na liście wyszukiwań wiąże się z doborem odpowiednich słów kluczowych. Warto więc monitorować to, ile razy zostały one wyszukane, zanim zajmiemy się optymalizacją witryny. Jak zatem sprawdzić ilość wyszukiwań fraz?

Dlaczego powinniśmy znać statystyki?

Słowa kluczowe to jedne z najważniejszych komponentów marketingu internetowego. To nic innego, jak wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarki zapytania. Wiadomo też, że każdej firmie zależy na jak najwyższych pozycjach w rankingach – a mogą to osiągnąć za pomocą właśnie fraz kluczowych. Jednak algorytm Google nie jest stały i ma swoje wymagania. Dane statystyczne odnośnie do liczby wyszukiwań pomogą nam zoptymalizować witrynę, dzięki czemu osiągniemy zamierzone efekty. Tego typu działania pozwolą nam też dotrzeć do określonej grupy odbiorców, gdzie istnieje większa szansa na podjęcie przez nich pożądanych akcji w witrynie.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań fraz?

Potrzebne nam będzie do tego odpowiednie narzędzie w postaci Planera słów kluczowych Google Ads. Jedynym wymaganiem, by móc z niego swobodnie korzystać, jest rozpoczęcie kampanii Google Ads. Dzięki temu będziemy mieć dostęp do rzetelnych i sprawdzonych danych, ale przede wszystkim dowiemy się, jaka jest średnia, miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy. Przeprowadzając takie analizy, mamy szansę dopasować swoją stronę pod względem zapytań użytkowników, które pojawiają się najczęściej w pasku wyszukiwarki. Dzięki temu nasza witryna sukcesywnie będzie pięła się w górę w wynikach wyszukiwania.

Jak przejść do Planera słów kluczowych Google Ads?

Po pierwsze musimy rozpocząć proces zakładania odpowiedniego konta i skupić się na jego rodzaju. Czy w ustawieniach wybraliśmy Tryb Inteligenty? Jeśli tak, musimy zmienić profil naszego konta na Tryb Eksperta, tylko wtedy uzyskamy dostęp do Planera słów kluczowych Google Ads. Następnie podajemy dane rozliczeniowe i tworzymy kampanię. Jak już wspominaliśmy, jest to warunek konieczny, by skorzystać z narzędzia Google. Pomyślnie przechodząc proces zakładania konta, a także tworzenia kampanii, mamy już pełny dostęp do Planera słów kluczowych. Warto pamiętać, że narzędzie to jest całkowicie bezpłatne, a koszty wiążą się jedynie z kampanią reklamową Google.