Jak stworzyć fanpage na Facebooku?
Jeżeli jesteś właścicielem marki, z pewnością wiesz, że działania promocyjne i prowadzenie firmowego konta pod postacią profilu prywatnego jest zabronione przez Facebook’a. Musisz zatem założyć fanpage, by promować swoją firmę efektywnie oraz legalnie.
Fanpage a profil prywatny – różnice
Profil prywatny:
- możliwość zapraszania do znajomych
- publikacja treści dla określonych grup
- możliwość ukrycia profilu
Fanpage:
- nietypowe formaty postów
- płatne reklamy
- statystyki profilu
- badanie grupy docelowej
Twój własny fanpage na Facebooku
Przede wszystkim fanpage jest darmowy. Możesz go założyć, skonfigurować oraz prowadzić nie uiszczając dodatkowych opłat. Jednak, jeśli chcesz się reklamować i promować posty, będziesz musiał podpiąć swoją kartę.
Na stronie logowania, jest szereg odnośników do stworzenia profilu firmowego, możesz skorzystać z jednego z nich lub zacząć rejestrować się jako osoba i dodać “Official”, Facebook automatycznie przeniesie Cię do strony tworzenia profesjonalnej strony.
Utworzenie fanpage’a na Facebooku
Po przeniesieniu się do kreatora oficjalnego profilu marki będziesz musiał podać szereg podstawowych informacji. Wiele będzie również pól opcjonalnych, z każdym krokiem, coraz bardziej szczegółowych. Możesz je pominąć i uzupełnić w każdym momencie. Jednak rekomendujemy poświęcić trochę czasu, by dokładnie wszystko uzupełnić już na początku. Jeśli podasz wszelkie informacje, Facebook poprawnie zakwalifikuje twój fanpage, a to sprawi, że platforma będzie go polecać wszystkim potencjalnie zainteresowanym użytkownikom. Strona pozbawiona wszystkich informacji nie będzie promowana.
Jaką kategorię strony wybrać?
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że wybór kategorii ma faktyczny wpływ na kilka istotnych elementów takich jak:
- typy postów
- dostępne zakładki
- układ treści
- promowanie
- pozycjonowanie
- dostępność przycisków CTA (umożliwiających telefonowanie)
- możliwość zbierania funduszy
Podstawowa kwestia – nazwa profilu
Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z Fanpagem, poważnie rozważ nazwę. To jedyna rzecz, której późniejsza zmiana jest naprawdę problematyczna.
Konfiguracja istniejącego fanpage’a
Przycisk “Rozpocznij” przeniesie cię do strony pełnej wskazówek. Zostaniesz bezpiecznie przeprowadzony przez proces konfiguracji nowego fanpage’a.
Krok po kroku
Konfiguracja jest całkiem prosta, wystarczy iść śladem wskazówek i dobrze uzupełnić swój profil. Będziesz potrzebował grafik – nie pomijaj tego kroku! Sprawdź wymiary i przyłóż się do ich przygotowania.
Na ostatniej prostej będziesz musiał uzupełnić jeszcze kilka okienek. Przygotuj sobie wcześniej w profesjonalny sposób krótki opis działalności. Kolejne rzeczy to
- Dane firmy lub marki,
- nazwa użytkownika, która pojawi się po ukośniku za „facebook.com” (powinna być taka sama lub spójna z nazwą firmy),
- przycisk CTA,
- adres strony internetowej,
- dane teleadresowe.
Tak oto przeszedłeś przez wszystkie podstawowe kwestie. Jesteś widoczny, można się z tobą skontaktować i wszystko, co fani chcieliby o tobie wiedzieć, jest dostępne.
Jednak Facebook to szereg możliwości i opcji. Z czasem możesz rozważyć takie kwestie jak: konfiguracja zakładek, blokowanie wulgaryzmów, dodawanie usług/ produktów do profilu, itd.