Jak stworzyć profil biznesowy na Facebooku (łatwo)
1,96 miliarda – tyle użytkowników przegląda Facebooka każdego dnia (Statista). To prawdziwa kopalnia złota dla przedsiębiorców, którzy chcą dotrzeć do nowych Klientów. Ale aby kogoś przyciągnąć, nasz fanpage musi stać na wysokim poziomie.
Social media to nie tylko miejsce na reklamę, ale także platforma do komunikacji, poprzez którą odbiorcy mogą zadać nam pytanie, poznać menu czy ofertę, a także dowiedzieć się o nowościach naszej marki. Jak sprawić, aby chcieli z nami pozostać?
Dodaj zdjęcia
Nie chodzi o artystyczne fotografie, a o pokazanie użytkownikom, z czym mają do czynienia. Grafiki, w zależności od okoliczności, powinny pokazywać firmę: główne wejście do restauracji, recepcję hotelu, siedzibę magazynu, wnętrze gabinetu, salę ćwiczeń na siłowni. Wszystko po to, aby Klient od pierwszego spojrzenia utożsamiał markę z jakimś miejscem, wyglądem i cechami szczególnymi. Będzie też wiedział, czego spodziewać się w środku. Ponadto, po prostu nowi odbiorcy mogą łatwiej trafić do miejsca, które widzieli wcześniej na zdjęciu, niż gdyby mieli błądzić z GPS-em i zastanawiać się, czy to na pewno tutaj.
Inne fotografie mogą też przedstawiać członków załogi, proces wytwarzania towarów, efekty pracy i wiele innych. W ten sposób Klienci szybciej zaufają nowo poznanej marce.
Nie zostawiaj pustych rubryk
Nikomu nie chce się wypełniać formularzy, ale w tym wypadku lepiej nie zostawiać tego na później!
Tworząc profil firmowy na Facebooku należy podać wszystkie dane: krótką notkę informacyjną, adres strony www, adres siedziby, godziny otwarcia, telefon i e-mail, a nawet menu, jeśli prowadzimy restaurację. Klienci mogą mieć mnóstwo pytań (warto otworzyć również podstronę Q&A na swojej witrynie!) i zazwyczaj nie lubią poświęcać zbyt wiele czasu na szukanie odpowiedzi. Kiedy nie mogą jej znaleźć, najczęściej przechodzą na stronę konkurencji. Dlatego wszystkie informacje powinny być łatwo dostępne.
Pora na promocję
Teraz trzeba wystartować! Pierwszym krokiem jest opublikowanie treści. Nie musi to być żaden post powitalny, możemy od razu zacząć z jakimś ogłoszeniem, zapowiedzią czy nowiną. Jest to konieczne, żeby uruchomić promocję.
Potem dobrym posunięciem jest zaproszenie swoich znajomych oraz współpracowników do polubienia firmowego fanpage’a: w ten sposób szybko zyskamy grono obserwujących, a tym samym strona będzie wyglądała bardziej profesjonalnie w oczach nowych Klientów, którzy tu trafią.
Na koniec należy wystartować z kampanią reklamową za pomocą Facebook Ads. To pozwoli łatwo rozkręcić biznes!