Jak wypromować konto na Instagramie? Przegląd najlepszych praktyk.
Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych na świecie serwisów społecznościowych. Umożliwia szybkie i efektywne dzielenie się zdjęciami oraz ich łatwą obróbkę. Fotografie udostępniane są w charakterystycznej ramce, przypominającej tę z aparatu Polaroid. Z Instagrama korzystają obecnie miliony zaangażowanych użytkowników na całym świecie, dlatego też warto wykorzystać to narzędzie do reklamy. Podpowiadamy, w jaki sposób korzystać z Instagrama, by skutecznie wypromować swoje konto oraz przedstawiają najlepsze praktyki.
Uzupełnij profil i regularnie publikuj materiały
Na początku powinniśmy uzupełnić profil – wybrać chwytliwą nazwę, ustawić zdjęcie profilowe – na przykład nasz portret lub logo firmy i dodać unikalny opis – w tym miejscu możemy krótko przedstawić siebie lub swoją działalność.
Co ważne, Instagram umożliwia założenie zarówno konta osobistego, jak i firmowego. Warto dobrze przemyśleć wybór – konto firmowe umożliwia dodawanie postów sponsorowanych i śledzenie statystyk.
Gdy posiadamy już uzupełniony profil, możemy zacząć dodawanie materiałów. Oprócz zdjęć serwis umożliwia również publikację filmików i animacji. Warto pamiętać o tym, że zdecydowana większość użytkowników Instagrama przegląda przede wszystkim zdjęcia, dlatego też dobrze skupić się na nich.
Okazjonalna publikacja krótkiego filmiku lub animacji może jednak być ciekawym urozmaiceniem. Ważna jest przede wszystkim konsekwencja i regularność. Warto zadbać o to, by nowe zdjęcia publikowane były co kilka dni, aby podtrzymać uwagę odbiorców.
Zadbaj o wysoką jakość udostępnianych zdjęć
Nie musisz być profesjonalnym fotografem, by odnieść sukces na Instagramie – warto jednak zadbać o jakość publikowanych zdjęć, w przeciwnym wypadku będą one raczej odstraszać. Prostym sposobem na to, by nasze zdjęcia lepiej się prezentowały, jest korzystanie z udostępnionych przez Instagram filtrów. Za ich pomocą możesz na przykład szybko poprawić kolory zdjęcia lub dodać do niego ciekawe efekty.
Przykładowo, za pomocą bardzo popularnego filtra Mayfair dodasz ciepłe i subtelne odcienie różu po środku fotografii oraz ciemniejszą ramkę.
Każde zdjęcie warto również ciekawie opisać i oznaczyć przy pomocy odpowiednich #hashtagów. Warto śledzić, jakie hashtagi są aktualnie na topie, oraz wymyślać, własne, kreatywne, które pozwolą łatwo dotrzeć do Twoich postów i je zapamiętać.
Dobrym pomysłem jest również stosowanie hashtagów z geolokalizacją – w ten sposób łatwo zdobyć zainteresowanie osób mieszkających w Twojej okolicy.
Bądź aktywny w innych mediach społecznościowych oraz odwiedzaj konta innych użytkowników
Łącząc konto na Instagramie z kontem w innych mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, szybciej i skuteczniej wypromujesz swój profil.
Dobrym sposobem na zdobycie większej ilości obserwatorów może być również udzielanie się na profilach innych użytkowników – komentowanie ich zdjęć, prowadzenie rozmów. Niech to nie będzie jednak bezsensowny spam, lecz komentarze, które faktycznie mogą zainteresować odbiorcę.