Jak wypromować się na LinkedIn?
LinkedIn to wyjątkowa platforma społecznościowa, różniąca się znacząco od Facebooka czy Twittera i Instagrama. Zrzesza bowiem przede wszystkim przedsiębiorców i specjalistów w swojej dziedzinie – osoby, które promują się nie za pomocą pięknie wykonanych zdjęć czy krótkich zabawnych postów, ale swojej wiedzy i umiejętności. Content is king. Na LinkedIn ta zasada jest najbardziej widoczna. Wypromowanie tam firmy nie należy zatem do najłatwiejszych zadań – musisz mieć na siebie pomysł.
Źródło / shutterstock.com
Dopracuj swój profil
Pomyśl o nim jak o wizytówce – to właśnie on musi mówić wprost, jaką osobą jesteś, na czym się znasz, co najbardziej Cię pasjonuje. Pierwsze wrażenie jest kluczowe w każdej branży i fakt, że dochodzi do niego przez Internet, niewiele zmienia. Jeśli Twój profil będzie niedokładnie uzupełniony lub wręcz odwrotnie, strasznie przegadany, nie zrobisz na potencjalnych klientach bądź partnerach dobrego wrażenia.
Staraj się być przede wszystkim profesjonalny, bez przechwałek czy przekonywania o własnej wartości. To Twój profil oraz profil firmy mają być jej świadectwem. Pomyśl także o tym, co Cię wyróżnia. Jeśli masz na swoim koncie sukcesy, publikacje, ciekawe szkolenia – nie ukrywaj tego. Właśnie tego typu działania, świadome budowanie swojej marki świadczą o tym, jak jesteś dobry.
Dziel się wiedzą
Nie musisz mówić w kółko, że jesteś prawdziwym specjalistą w swojej branży. Wystarczy to pokazać – najlepiej dzieląc się swoją wiedzą z innymi. Informacji nie warto trzymać tylko dla siebie. Tworząc artykuły, niezbyt obszerne, interesujące i przede wszystkim konkretne (100% mięsa!), pokazujesz swoją wartość. Takie działania pokazują, że wzbogacasz swoją branżę. Stajesz się wiarygodny, a to już prawdziwy sukces. Im więcej istotnych problemów omawiasz, im więcej porad dajesz osobom z branży bądź nią zainteresowanych, tym bardziej wpływową osobą się stajesz.
Nie zapominaj przy tym o czytelnikach. Umieszczaj swoje wpisy regularnie, na przykład dwa razy w tygodniu, najlepiej w określone dni. Jeśli nie masz umiejętności pisarskich, trudno Ci zebrać myśli i ładnie ubrać je w słowa, skorzystaj z usług profesjonalnego copywritera. Pamiętaj jednak – pomysły i wiedza mają wychodzić od Ciebie, nie od niego. Komentuj także odpowiedzi, udzielaj rad, jeśli zostaniesz o nie poproszony i przede wszystkim unikaj kłótni.
Nie zawsze użytkownicy będą się z Tobą zgadzać, jednak nie powinno Cię to prowokować do ostrych słów. Czasem wystarczy jedna zbyt szorstka, nieuprzejma odpowiedź, by stracić w oczach użytkowników. Jeśli pozostaniesz profesjonalistą, który potrafi przyznać się do błędu bądź pewnego braku wiedzy w danej kwestii, Twoja wiarygodność znacznie wzrośnie.
Bądź widoczny
LinkedIn umożliwia dołączanie do grup dyskusyjnych, zadawanie pytań i odpowiadanie na nie. To kolejne miejsce, na którym powinieneś być jak najbardziej aktywny. Dlaczego? Grupy dają Ci możliwość odpowiadania na pytania innych użytkowników. Rozwiewając wątpliwości innych w znanych Ci kwestiach, zyskujesz kolejnych potencjalnych klientów lub osoby mogące Cię dalej polecać. Pokazujesz w ten sposób, że Twoje umiejętności istnieją nie tylko na papierze – potrafisz wykorzystać je w praktyce.
Dzięki dyskusjom możesz także śledzić tematy interesujące Twoją grupę docelową, poznać wszystkie nieznane im kwestie, które dla nich są ważne. Z pewnością wiele zyskasz, jeśli obszernie opiszesz niejasny dla nich problem. W ten sposób pokażesz zainteresowanie odbiorcami, a także umiejętność wsłuchiwania się w ich potrzeby. To właśnie w ten sposób odnajdziesz swoich klientów.