Jak założyć sklep internetowy [SZYBKO]

Jak założyć sklep internetowy [SZYBKO]

Pandemia udowodniła, jak ważna jest możliwość dokonywania zakupów online: podczas lockdownu wszyscy zaczęliśmy kupować praktycznie wyłącznie przez internet. Przedsiębiorcy wyciągnęli z tego prosty wniosek – brak sklepu w sieci oznacza ogromne straty!

Może się wydawać, że założenie takiego to proces skomplikowany i długi, tymczasem w rzeczywistości wystarczy chwila, aby stworzyć podstawową, ale działającą witrynę.

Należy jednak pamiętać, że sklepy internetowe potrafią być kosztowne. Jeśli szukamy czegoś wyjątkowego, co idealnie odpowiada naszym zapotrzebowaniom, to najlepiej, abyśmy skorzystali z usług profesjonalistów, którzy przygotują platformę od A do Z, zadbają o regulaminy, RODO i inne przepisy. Jeśli zależy nam na finansach i czasie, to warto wypróbować możliwości tanich kreatorów. Oto jak z ich pomocą założyć sklep internetowy!

Krok po kroku

Najpierw rozejrzyjmy się za odpowiednią aplikacją. Możliwość sprzedaży online oferuje m.in. WordPress, który weźmiemy tutaj jako przykład, ale także wiele innych marek. Stworzenie u nich strony jest całkowicie darmowe – zapłacić musimy tylko za kilka usług. Mowa tu o pakiecie hostingowym (czyli możliwości przechowywania danych witryny na serwerze), domenie (jest to adres witryny w Internecie) i certyfikacie SSL (są to zabezpieczenia chroniące dane użytkowników).

Kiedy zakupimy te komponenty, instalujemy system WordPress na serwerze. Nie musimy się martwić o technikalia: aplikacja wyposażona jest w autoinstalator. Następnie instalujemy również wtyczkę WooCommerce, która de facto jest właśnie naszym sklepem internetowym. Kiedy proces dobiegnie końca, włączamy wtyczkę.

Zostajemy automatycznie przekierowani do kreatora konfiguracji. Tutaj wprowadzamy interesujące nas ustawienia, jak adres sklepu, branżę, w jakiej działamy i co sprzedajemy. Wybieramy również motyw graficzny, który nam się spodoba: tak będzie wyglądał nasz sklep. Warto także od razu zainstalować dodatkowe wtyczki. To one rozszerzają funkcjonalność WooCommerce, dodając np. możliwość generowania raportów, jak wtyczka Jetpack.

Nasz sklep już istnieje! Teraz tylko dodajemy produkty, ustawiamy płatności i koszta wysyłki. Wprowadzamy również stawki podatkowe (tutaj oczywiście przyda się znajomość księgowości).

Na koniec…

Z WooCommerce korzysta prawie 30% wszystkich istniejących w Internecie sklepów – jest to zatem świetne rozwiązanie dla początkujących sprzedawców. Koszty utrzymania takiej witryny są zdecydowanie niewielkie, szczególnie w porównaniu do usług specjalistów. Z WordPressem jednak nie otworzymy zaawansowanej platformy; aby to zrobić, potrzebna będzie współpraca z agencją marketingową.