Jak zatrzymać odwiedzających na Twojej stronie internetowej?
Posiadanie profesjonalnej strony internetowej to tylko pierwszy krok do sukcesu. By utrzymać na niej użytkowników, musimy stale angażować ich za pomocą ciekawych treści. Jednak żeby wprowadzić bardziej zaawansowane elementy, najpierw trzeba skupić się na podstawach, czyli na zbudowaniu zaufania do naszej marki.
Jak przykuć uwagę?
Zaufanie użytkownika strony internetowej do tego, co oferujemy, jest kluczowe w procesie pozyskiwania nowych klientów. By uwiarygodnić się w oczach odbiorcy, musimy podać kilka ważnych informacji. Przede wszystkim muszą to być dane naszej firmy: NIP, REGON oraz adres rejestracji to podstawy, które są niezbędne, by klient poczuł się u nas bezpiecznie.
Kolejnym ważnym elementem jest strona “o nas”. Powinny się tam znaleźć informacje dotyczące tego, co robimy, oraz jak możemy pomóc klientowi w rozwiązaniu jego problemu. Raczej unikajmy długich wywodów na temat historii naszej działalności i naszym doświadczeniu w branży. Skupmy się na odpowiadaniu na potrzeby użytkownika, bo właśnie po to wchodzi on na naszą witrynę.
Jak zaprezentować produkt?
Jego podstawowe cechy powinny znaleźć się na samym wstępie i być wyeksponowane za pomocą dużej czcionki. Przydatna będzie też gra kolorami i wyróżnienie szczególnie ważnych informacji. Dla lepszego odbioru można wypunktować poszczególne korzyści, jakie klient odnosi po zakupie. Sprawdzi się tu tzw. język korzyści, którego stosowanie zwiększa szanse na skorzystanie z oferty.
Użytkownika nie można jednak zanudzić zbyt długimi tekstami. Zadbajmy o to, by były treściwe, a na końcu każdego z pól powinien znaleźć się przycisk CTA, czyli wzywający do kupienia produktu, bądź podjęcia innej czynności, jak skontaktowanie się poprzez formularz.
Zatrzymać klienta: ciekawy blog kluczem
Najważniejsze jest jednak zatrzymanie odbiorcy na stronie i sprawienie, by chciał do nas wracać. Do tego nie wystarczą wcześniej wymienione rzeczy – potrzeba czegoś więcej. Gdy klient nie zobaczy nic ciekawego na naszej stronie, nie będzie chciał wracać po kolejne zakupy. Aby go do tego zachęcić, prowadźmy firmowego bloga z ciekawymi poradami.
Ta podstrona wymaga wysokiej jakości wpisów – zarówno pod kątem stylistycznym, jak i merytorycznym. Warto do jego prowadzenia wynająć agencję marketingową, która zadba o odpowiednią jakość treści. Blog powinien być aktualizowany przynajmniej raz w tygodniu, aby czytelnik mógł regularnie do nas wracać.