Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie (szybko)

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie (szybko)

500 milionów użytkowników aktywnych codziennie, a prawie 80% z nich poszukuje produktów lub usług – tak dzisiaj wygląda Instagram. W Polsce z platformy tej korzysta 7 mln osób. A jak przyciągnąć nowych odbiorców właśnie do swojego konta? Za pomocą odpowiedniej strategii.

Konkurencja jest zaciekła, ale niech nie skusi Cię to do chodzenia na skróty. Kupowanie polubień i obserwujących to fatalny pomysł, bo błyskawicznie może odbić się negatywnie na Twoim wizerunku. Dlatego jedynym dobrym sposobem jest poznanie mechanizmów Instagrama jak własną kieszeń oraz sprytne ich wykorzystanie.

1. Odpowiedni target

Będziemy powtarzać to do znudzenia: podstawą i kluczem do skutecznej kampanii jest ustalenie właściwego odbiorcy. Dzięki temu możesz dostosować do niego swój content i nie będziesz tracić czasu na działania, które nie przyniosą skutku, gdyż np. Twój produkt nie jest atrakcyjny dla nastolatek, ale to do nich uparcie chcesz trafić. Badania wskazują, że najliczniejszą grupą na Instagramie są kobiety w wieku 25-34 lata, zatem jeśli Twoja oferta kierowana jest właśnie do nich, ta platforma będzie dla Ciebie idealna.

2. Wysokiej jakości multimedia

Instagram jest platformą wizualną – jego content opiera się na fotografiach i grafikach. To artystyczne i estetyczne obrazy przykuwają tutaj uwagę. Stwórz format, który wizualnie wyróżni Twoją markę i zadbaj o jakość, a przekonasz się, że nowi obserwujący Cię dostrzeżą.

3. Hashtagi

Te znaczniki pozwalają nawigować po Instagramie. Aplikacja dopuszcza maksymalnie 30 hashtagów w jednym poście, ale to wcale nie znaczy, że powinieneś tyle ich zamieszczać! Wystarczy 10 lub mniej, aby dobrze oznaczyć treść. Zidentyfikuj kilka słów, które najlepiej oddają Twój content, żeby używać ich przy każdym poście. Potem, w zależności od przypadku, dodawaj takie, które opiszą konkretne zdjęcie. Pamiętaj, aby tutaj też wykorzystać targetowanie – nie wpisuj po prostu wszystkich hashtagów, jakie wpadną Ci do głowy!

4. Odpowiadaj na komentarze

Media społecznościowe służą nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami, prawda? Dlatego warto zachęcać do komentowania i odpowiadać, ale nie tylko na pytania. Wykorzystaj każdą okazję do dyskusji z obserwującymi. Ważne jest przy tym, żebyś robił to w ,,ludzki”, a nie generyczny sposób. W dobrym guście są np. żartobliwe wypowiedzi, jeśli profil Twojej firmy do tego pasuje. Oczywiście, zawsze pamiętaj o uprzejmości. I uzbrój się w cierpliwość – może Ci się przydać niejeden raz!