Jak zwiększyć sprzedaż, czyli techniki, które naprawdę działają

Jak zwiększyć sprzedaż, czyli techniki, które naprawdę działają

Walczysz z całych sił o zwiększenie sprzedaży, Twoi klienci uważnie słuchają, kiwają głową, dopytują o szczegóły, a potem… idą kupić u konkurencji. Masz wrażenie, że pracujesz na 120% procent, a na koniec miesiąca i tak ledwie osiągasz swoje założenia.

Czy ten opis pasuje do Ciebie? Jeśli tak, potrzebujesz nowych technik sprzedaży! Na szczęście masz nas, a poniżej znajdziesz garść trików, które naprawdę działają. Przydadzą Ci się w codziennej pracy zarówno wtedy, gdy działasz w sprzedaży bezpośredniej, przez telefon, albo B2B.

1. Czas to pieniądz

Jeśli odzywa się do Ciebie klient, to nie zwlekaj z odpowiedzią. Statystyki pokazują, że Twoje szanse na sprzedaż spadają drastycznie, jeśli nie odpowiadasz natychmiast: według HubSpot masz 5 minut na nawiązanie z nim kontaktu. Po 10 minutach szanse na udaną sprzedaż spadają dziesięciokrotnie. Inside Sales i Harvard Business Review potwierdzają te dane. Firmy, które odzywają się w ciągu 5 minut sto razy częściej finalizują transakcje z kontaktami.

2. Nie poddawaj się

Ponad połowa handlowców rezygnuje z prób kontaktu po drugim telefonie. Tymczasem, jak podaje Velocify, powinniśmy dzwonić co najmniej sześć razy, ponieważ w przypadku 93% leadów dopiero szósty telefon odnosi sukces. Transakcje zakończone powodzeniem potrzebują kilku follow-upów, dlatego kluczem do sukcesu jest determinacja!

3. Poniedziałku unikaj jak ognia

Kiedy najlepiej Ci się pracuje, bo chyba nie zaraz po weekendzie? Badania (insidesales.com) potwierdzają, że poniedziałek i wtorek to bardzo zły moment na nawiązywanie kontaktu z klientem: skuteczne rozmowy przeprowadzane są w środy albo czwartki. Poza tym warto zwrócić uwagę na to, o jakiej porze dzwonimy. Badania Lead Response Management wykazały, że najlepsze godziny to między 8:00 a 9:00 rano, a także 16:00-18:00 wieczorem. To wtedy klient ma najwięcej chęci do rozmowy.

4. Nie „chwila”, a „pięć minut”

Musisz przekonać rozmówcę, że nie warto odkładać słuchawki! Zamiast otwierać dyskusję pytaniami: „Czy ma pan/pani chwilę?”, postawmy na konkrety i poinformujmy, że zajmiemy dokładnie 5 minut. Wszyscy lubimy konkrety, prawda? Taka precyzja jest świetną techniką sprzedażową. Tylko nie starajmy się za wszelką cenę zmieścić naszej przemowy w jak najmniejszym czasie: nadal mówmy wolno i wyraźnie.

5. Załóż różowe okulary!

Ten punkt może brzmi przewrotnie, ale optymiści to lepsi sprzedawcy. Badania dr. Seligmana pokazują, że sprzedają oni o 20-40% więcej, niż pesymiści. Pozytywne podejście do życia bardzo pomaga!