Kilka technik sprzedaży na nowy rok 2022

Kilka technik sprzedaży na nowy rok 2022

Czy w 2022 roku techniki sprzedaży są jeszcze w ogóle potrzebne? – takie pytanie można sobie zadać, czytając o marketingu z początku XXI wieku. Pojawiają się tam przykłady takich działań, jak „pozorny wybór”, kiedy dajemy Klientowi iluzję wyboru, czy „drzwiami w twarz”, czyli proszenie najpierw o niemożliwą do spełnienia przysługę, by potem naciągnąć do spełnienia mniejszego, ale prawdziwego celu handlowca.

Wiele z tych przykładów brzmi jak zwykła manipulacja, i właśnie nią jest. Czy zatem współczesna sprzedaż też powinna polegać na oszukiwaniu? Naszym zdaniem trendy zmieniają się na lepsze. Teraz nie chodzi już tylko o szybki efekt, o wciśnięcie zepsutego samochodu, ale o długotrwałą współpracę, w wyniku której Klient będzie wracał do nas co jakiś czas. Jak to osiągnąć? Oto techniki, które sprawdzą się w 2022 roku!

Szacunek to podstawa

Pisaliśmy o tym wiele razy, ale warto powtórzyć: czas jest kluczowy. Kiedy użytkownik wysyła do Ciebie zapytanie, najlepiej jest odpowiedzieć niezwłocznie, od razu. Moment, w którym nawiązuje kontakt to moment, w którym myśli o Twojej ofercie – lepiej nie tracić takiej okazji!

Inną ważną kwestią jest przejrzystość oferty. Jeśli Klient musi porozmawiać z przedstawicielem, aby w ogóle zrozumieć, jak wygląda współpraca, to popełniasz poważny błąd. Wiedza ta powinna być dostępna na stronie internetowej. Oczywiście, szczegóły możesz przedstawić podczas kontaktu osobistego, ale jasny content produktowy, czyli informacje na temat realizacji oferty, znacznie zwiększa pozyskanie leadów.

Unikaj czysto marketingowych bzdur

Klienci nie są głupi. Kiedy po raz kolejny słyszą „innowacyjne rozwiązania” albo „firma z długoletnią tradycją”, to wcale nie są bardziej chętni do nawiązania współpracy, a nawet wręcz przeciwnie.

Jak w takim razie mówić? Po pierwsze, nie byle jak. Dopasuj swoją ofertę do osób, do których chcesz trafić. Mów konkretami, odwołuj się do problemów persony, które możesz rozwiązać, bądź świadomy wyzwań, z jakimi się zmaga. Wykaż się przy tym wiedzą na temat branży, w której obraca się potencjalny Klient. No i nie mów tylko o sobie – mów o jego problemach!

Zarządzanie sprzedażą

Zwróćmy na chwilę uwagę na zarządzanie w Twojej firmie. Jeśli obserwujesz trudności w przekonaniu zainteresowanego odbiorcy do sfinalizowania transakcji, to zazwyczaj nie jest to jego wina, tylko gdzieś w całym tym procesie tkwi błąd. Warto poświęcić chwilę i przeanalizować całą tę drogę, a potem usprawnić dany aspekt. Warto podchodzić do sprzedaży odpowiedzialnie!