Koniec z Facebook Analitycs. Co dalej?

Koniec z Facebook Analitycs. Co dalej?

30 czerwca tego roku Facebook wyłączył narzędzie Facebook Analytics. Informacja o tym pojawiła się w kwietniu i od razu wstrząsnęła branżą marketingową, ponieważ aplikacja ta wiele lat pomagała markom w ulepszaniu ich działań marketingowych.

Jednak nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem – pozostaje jak najszybciej znaleźć inne narzędzie do analizy danych, aby wskaźnik rentowności pozostał przynajmniej na tym samym poziomie. Poniżej znajdziesz kilka naszych propozycji.

Hootsuite Analytics

Jeśli szukasz czytelnego panelu, który nie tylko będzie monitorował dane, ale również umożliwiał planowanie postów i zarządzanie społecznością, to narzędzie będzie dla Ciebie idealne. Pozwala mierzyć:

  • zasięg postów i wideo,
  • kliknięcia,
  • ilość komentarzy i udostępnień,
  • statystyki obserwujących
  • oraz ogólną wydajność postów.

Hootsuite przygotowuje raporty na bazie tych danych, dzięki czemu nasza praca jest łatwiejsza. Dokumenty można dostosowywać do naszych potrzeb, pobierać w formatach CVS, PDF lub PowerPoint. Aplikacja sprawdza również efektywność marketingowców poprzez mierzenie czasu reakcji i ogólnej produktywności.

Zaletą tego narzędzia jest fakt, że nie działa tylko z Facebookiem i Instagramem, ale też z innymi platformami: Twitterem, YouTubem, LinkedInem – w przeciwieństwie do pozostałych na naszej liście.

Facebook Business Suite

Ta aplikacja pojawiła się z końcem roku 2020. Jest wszechstronna: pozwala na wysyłanie wiadomości, zarządzanie reklamami, planowanie postów i zbieranie danych. Ponadto, korzystając z niej, mamy również dostęp do Facebook Insights – narzędzia dedykowanego do sporządzania metryk odbiorców, naszych postów i profilu.

To właśnie ta wtyczka może z powodzeniem zastąpić Facebook Analytics. Posiada cztery panele:

  • Overview, które pokazuje podsumowanie wszystkich wskaźników na jednej stronie,
  • Trends, które daje wgląd w zasięg strony w ciągu tygodnia,
  • Content, które pokazuje efektywność pojedynczych postów czy reklam,
  • Audience, które obrazuje wiek, płeć i lokalizację obecnej oraz potencjalnej widowni.

Facebook Creator Studio

To narzędzie podobne do Insights, jednak umożliwia bardziej pogłębioną analizę. Działa z Facebookiem i Instagramem i pozwala mierzyć:

  • ogólną wydajność,
  • zaangażowanie obserwujących, a także kto ostatnio Cię zaobserwował lub odsubskrybował,
  • zysk z monetyzacji (np. live-streamingów),
  • „audience retention”, czyli wskaźnik informujący, ile osób obejrzało Twój film lub kiedy go wyłączono, dzięki czemu wiesz, co się podoba publiczności, a co nie.