Konkursy na facebooku - sposób na zwiększenie zaangażowanie na firmowym fanpage'u.
kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Konkursy na facebooku – sposób na zwiększenie zaangażowanie na firmowym fanpage’u.

RSS
Facebook
Twitter
LinkedIn

Dotarcie do swojej grupy docelowej to istotny element w działalności każdej firmy. Warto wykorzystać do tego celu wszelkie środki, również promowanie własnej marki dzięki organizowaniu konkursów na Facebook’u. Sam portal definiuje pojęcie zaangażowania jako „liczba osób, która kliknęła gdziekolwiek w twój post”. Dotyczy to nie tylko polubień, ale również komentarzy czy też udostępniania oraz reakcje na te treści. W telegraficznym skrócie, zaangażowanie stanowi zatem wszystkie reakcje. Wzrost zaangażowania oznacza wzrost liczby fanów, a jednocześnie wzrost zasięgu, czyli kręgu, do którego docierają informacje publikowane przez firmę.

Jaki konkurs zorganizować?

Praktyka wyraźnie mówi, że konkursy najczęściej mają charakter fotograficzny. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby zorganizować takie, które obejmują napisanie tekstu o konkretnej tematyce bądź też nakręcenie filmu. Wszystko zależy od pomysłowości organizatora. Pamietajmy jednak, aby zadanie postawione konkursowiczom nie było zbyt skomplikowane, bowiem może to zniechęcić użytkowników do aktywności.

Wzrost zaangażowania – jakie kroki podjąć?

Organizowanie konkursów na Facebook’u znaczenie zwiększa zasięgi naszego fanpage’a. Aby to osiągnąć musimy zachęcić konkursowiczów do skomentowania, polubienia lub udostępnienia naszego postu. Dzięki temu nie tylko osoby bezpośrednio zainteresowane konkursem odwiedzą nasz fanpage lub nawet stronę www, bowiem informacja o polubieniu tej strony wyświetli się również ich znajomym, co w sposób efektywny wpływa na wzrost zainteresowania naszym profilem.

Podczas tworzenia zadania konkursowego musimy mieć na uwadze regulamin portalu, który zdecydowanie zabrania niektórych praktyk.

Konkursy w skuteczny sposób zwiększają zaangażowanie facebook’owej społeczności, generując ruch na fanpage’u czy stronie. Warto pamiętać, że sama strona firmowa powinna w sposób cykliczny oraz regularny powiadamiać o statusie konkretnego konkursu, o terminie jego zakończenia oraz zachęcać do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. Dodatkowo, po rozstrzygnięciu konkursu, warto publicznie poinformować o zwycięzcy oraz, o ile to możliwe, zamieścić jego wypowiedź dotyczącą otrzymanej nagrody.

Jakie konkursy cieszą się największą popularnością?

Badania pokazują, że konkursami cieszącymi się największą popularnością, a jednocześnie budującymi największe zaangażowanie użytkowników Facebooka są te, które trwają do 7 dni. Jednocześnie warto wziąć pod uwagę zorganizowania konkursu dwuetapowego, a nawet dziennego, w ramach którego każdego dnia nagradzana jest jedna osoba, jednocześnie wskazując, że konkurs będzie trwał kolejne kilka dni, podczas których każdy fan ma szansę wygrać kolejną atrakcyjną nagrodę.

Oczywiście warto podkreślić, że wspomniane nagrody powinny być adekwatne do stawianych konkursowiczom zadań. Nakręcenie 30-sekundowego filmu w zamian za możliwość wygrania bonu o wartości 10 zł nie będzie interesujące dla społeczności.