Kurs przyspieszony: idealny specjalista od marketingu
W marketingu muszą pracować osoby wielozadaniowe, które nie boją się wyzwań. To dziedzina tak samo intuicyjna, jak i analityczna; tak samo artystyczna, jak i matematyczna. Od teorii jeszcze ważniejsza jest tutaj praktyka oraz elastyczność w działaniu. A marketing to niezbędny element współczesnego przedsiębiorstwa – specjalisty od tych spraw nie może zabraknąć w firmie.
Jakie techniczne umiejętności ma profesjonalista i dlaczego jest niezastąpiony? Oto odpowiedzi!
1. Strona internetowa
Witryna to podstawowe narzędzie w marketingu digitalowym: to miejsce konwersji i centrum działań. Dlatego niezbędne jest teoretyczne podłoże do zarządzania tą stroną. Specjalista powinien wiedzieć, że nie jest ona monolitem, i nawet po bardzo przemyślanym procesie tworzenia należy kontrolować, czy nie potrzebuje uaktualnienia. Być może po 2 latach grafiki są już przestarzałe? Albo pojawiły się nowe słowa-klucze, których warto użyć?
Z tego powodu istotne jest przeprowadzanie regularnej analityki naszej strony oraz wyciąganie wniosków. Marketingowiec musi rozumieć ten proces.
2. Copywriting i grafiki
Warto mieć na swoim pokładzie copywritera i grafika, którzy mają naprawdę dobre zacięcie do swojego zawodu, jednak specjalista od marketingu nie może być zupełnie zielony w tych sprawach. Czasami trzeba przygotować tekst w sytuacji, kiedy goni czas, oraz przede wszystkim trzeba rozpoznawać dobry content, nadający się do publikacji. Również intuicja w przypadku wezwań Call to Action i sloganów reklamowych jest niezbędna.
W przypadku grafik też przydaje się podstawowa umiejętność obsługi programów do obróbki. Nierzadko obraz potrzebny jest “na już”, i wtedy drobne poprawki może wprowadzić osobiście specjalista. Potrzebny jest także zmysł estetyczny, dzięki któremu łatwiej będzie weryfikować pracę grafika.
3. Cyfry i statystyki
Na drugim biegunie pracy w marketingu znajduje się analityka. Wspomnieliśmy już o analizowaniu wyników strony internetowej, ale dotyczy to również monitorowania chociażby social mediów. Tam ważne jest obserwowanie zachowania odbiorców, analizowanie ich interakcji z naszym profilem i contentem. Dodatkowo, może przydać się znajomość HTML, ponieważ czasami trzeba wprowadzić delikatne zmiany lub zainstalować skrypty w witrynie. Najważniejsze jest korzystanie z pomocy Googla, który oferuje narzędzia przydatne w analityce – dzięki temu specjalista od marketingu nie musi robić wszystkiego sam.
Jak widać, w tym zawodzie niezbędna jest elastyczność i wszechstronność. Właśnie dlatego warto korzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej.