Lead magnet. Przyciągnij nowych Klientów!
Zapewne część osób, które przeczytały powyższy tytuł, stwierdziło, że nie wie, czym jest lead magnet. Tymczasem prawda jest taka, że na pewno każdy czytelnik kiedyś z niego skorzystał, nie zdając sobie tylko sprawy z jego nazwy.
Jak wiadomo, kluczowe w marketingu jest pozyskiwanie nowych Klientów. Aby to zrobić, musimy zdobyć od nich dane kontaktowe. A jak najlepiej zachęcić użytkownika do zostawienia swojego adresu e-mail lub numeru telefonu? W zamian za jakąś korzyść – i tym właśnie jest lead magnet!
Przynęta na użytkowników
E-book, poradnik, dostęp do wyjątkowego webinaru, kod rabatowy do Twojego sklepu. Oto przykłady darmowych ofert, które stanowią dla potencjalnego Klienta wartość i które zwiększają Twoje szanse na pozyskanie nowych odbiorców. Lead magnet to nagroda w zamian za zostawienie danych kontaktowych.
Dlaczego to takie ważne? Ponieważ uzyskanie e-maila od osoby zainteresowanej Twoją ofertą jest niezwykle cenną transakcją, umożliwiającą dalsze działania, które w ostateczności doprowadzą do tego, że lead stanie się Twoim Klientem.
Ale tacy potencjalni Klienci nie zostawią swoich danych ot tak – musisz dać im do tego dobry powód! Dlatego właśnie warto przygotować atrakcyjną, bezpłatną ofertę. Dzięki niej pozytywnie rozpoczniesz współpracę, a użytkownik przychylniej spojrzy na płatne usługi, które oferujesz.
Jak stworzyć ciekawy lead magnet?
Oczywiście, taka korzyść musi być związana z Twoją branżą i odpowiadać na potrzeby Klienta. Powinna więc dawać mu coś, czego chce, dotyczyć bardzo konkretnego zagadnienia i mieć przy tym wysoką wartość. Dobrze, aby była dostępna od razu – ludzie uwielbiają natychmiastową satysfakcję. O czym jeszcze należy pamiętać? O tym, aby lead magnet kreował pozytywny wizerunek marki, przedstawiał Cię jako eksperta w temacie i przekonywał, że lepiej kupować u Ciebie, niż u konkurencji.
Co zadziała najlepiej?
Wszystko zależy od branży, ale istnieje kilka ofert, które sprawdzają się niezwykle skutecznie:
- bony rabatowe – bardzo popularny i sprawdzony sposób na przyciągnięcie nowych Klientów, ale warto go dokładnie przemyśleć, aby użytkownik nie zniknął jak kamfora po pierwszych zakupach;
- kurs – szkolenie na konkretny temat, w formie wideo lub tekstowej, jest świetnym pomysłem na cykliczny newsletter, w którym co tydzień wysyłamy nową lekcję;
- udział w loterii – oferta z dreszczykiem emocji! Nagrodą może być Twój produkt lub usługa;
- kalendarz do druku – specjalnie przygotowany planer dla branżowców, który można samodzielnie wydrukować.