Lead magnet. Przyciągnij nowych Klientów!

Lead magnet. Przyciągnij nowych Klientów!

Zapewne część osób, które przeczytały powyższy tytuł, stwierdziło, że nie wie, czym jest lead magnet. Tymczasem prawda jest taka, że na pewno każdy czytelnik kiedyś z niego skorzystał, nie zdając sobie tylko sprawy z jego nazwy.

Jak wiadomo, kluczowe w marketingu jest pozyskiwanie nowych Klientów. Aby to zrobić, musimy zdobyć od nich dane kontaktowe. A jak najlepiej zachęcić użytkownika do zostawienia swojego adresu e-mail lub numeru telefonu? W zamian za jakąś korzyść – i tym właśnie jest lead magnet!

Przynęta na użytkowników

E-book, poradnik, dostęp do wyjątkowego webinaru, kod rabatowy do Twojego sklepu. Oto przykłady darmowych ofert, które stanowią dla potencjalnego Klienta wartość i które zwiększają Twoje szanse na pozyskanie nowych odbiorców. Lead magnet to nagroda w zamian za zostawienie danych kontaktowych.

Dlaczego to takie ważne? Ponieważ uzyskanie e-maila od osoby zainteresowanej Twoją ofertą jest niezwykle cenną transakcją, umożliwiającą dalsze działania, które w ostateczności doprowadzą do tego, że lead stanie się Twoim Klientem.

Ale tacy potencjalni Klienci nie zostawią swoich danych ot tak – musisz dać im do tego dobry powód! Dlatego właśnie warto przygotować atrakcyjną, bezpłatną ofertę. Dzięki niej pozytywnie rozpoczniesz współpracę, a użytkownik przychylniej spojrzy na płatne usługi, które oferujesz.

Jak stworzyć ciekawy lead magnet?

Oczywiście, taka korzyść musi być związana z Twoją branżą i odpowiadać na potrzeby Klienta. Powinna więc dawać mu coś, czego chce, dotyczyć bardzo konkretnego zagadnienia i mieć przy tym wysoką wartość. Dobrze, aby była dostępna od razu – ludzie uwielbiają natychmiastową satysfakcję. O czym jeszcze należy pamiętać? O tym, aby lead magnet kreował pozytywny wizerunek marki, przedstawiał Cię jako eksperta w temacie i przekonywał, że lepiej kupować u Ciebie, niż u konkurencji.

Co zadziała najlepiej?

Wszystko zależy od branży, ale istnieje kilka ofert, które sprawdzają się niezwykle skutecznie:

  • bony rabatowe – bardzo popularny i sprawdzony sposób na przyciągnięcie nowych Klientów, ale warto go dokładnie przemyśleć, aby użytkownik nie zniknął jak kamfora po pierwszych zakupach;
  • kurs – szkolenie na konkretny temat, w formie wideo lub tekstowej, jest świetnym pomysłem na cykliczny newsletter, w którym co tydzień wysyłamy nową lekcję;
  • udział w loterii – oferta z dreszczykiem emocji! Nagrodą może być Twój produkt lub usługa;
  • kalendarz do druku – specjalnie przygotowany planer dla branżowców, który można samodzielnie wydrukować.