Lepiej prowadzić marketing swojej firmy samemu, czy powierzyć go agencji?
Żeby dotrzeć do potencjalnych klientów, niezbędna jest skuteczna reklama. Obecnie można przedstawić swój produkt lub usługę na wiele różnych sposobów, jednak coraz częściej rzetelny marketing wymaga dużej znajomości aktualnych trendów i sytuacji. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy lepiej jest prowadzić go samemu, czy zlecić profesjonalistom?
Dlaczego biznesmeni unikają agencji marketingowych?
W zdecydowanej większości przypadków przedsiębiorcy nie decydują się na pomoc specjalistów z dwóch powodów:
- Chcą oszczędzić – wiele osób wierzy, że można bezkarnie ciąć koszta na reklamie. Jednak prędzej czy później zaszkodzi to sytuacji finansowej całej firmy. Chociaż początkowo zachowujemy pewną sumę pieniędzy, to po jakimś czasie okazuje się, że mamy dużo mniej klientów, niż moglibyśmy mieć. Wychodzi na to, że w perspektywie długoterminowej, nierzetelnie przeprowadzony marketing wyraźnie zmniejsza nasze zyski.
- Są pewni swoich kompetencji – spora grupa przedsiębiorców uważa, że ma wystarczająco duże umiejętności, żeby poradzić sobie z marketingiem na szeroką skalę. Zazwyczaj są to ludzie, którzy myślą, że wiedzą, jak działa reklama, ale nigdy nie mieli z nią do czynienia. W związku z tym, często prowadzą stronę na niskim poziomie i nie wykorzystują potencjału, który znajduje się w produkcie.
Dlaczego lepiej powierzyć marketing zewnętrznej firmie?
Korzystanie z pomocy profesjonalnej agencji wiąże się z wieloma korzyściami. Po pierwsze, oszczędzamy czas. Działanie na wielu płaszczyznach (blogi, social media, fora internetowe, pozycjonowanie itd.) jest niezwykle czasochłonne, a zajmowanie się nimi z doskoku nie jest dobrym pomysłem. Jeśli powierzymy to zadanie komuś z zewnątrz, możemy skupić się na skutecznym kierowaniu naszą firmą.
Po drugie, agencje przygotują całą kampanię pod dany produkt i markę. Dzięki temu mamy pewność, że potencjał naszego towaru zostanie w pełni wykorzystany. Agencja uwzględnia aktualną sytuację firmy oraz rynku i na tej podstawie przygotowuje konkretny plan działań.
To wszystko ostatecznie sprowadza się do znacznego zwiększenia dochodów. Nasza marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna i godna zaufania, dzięki czemu ludzie chętnie się na nią decydują. Już po kilku tygodniach solidnej kampanii reklamowej będzie widać rezultaty. Co więcej, zysk będzie tak duży, że wielokrotnie przekroczy koszt agencji marketingowej.