Małe firmy na social mediach. Co zrobić, żeby odnieść sukces?

Małe firmy na social mediach. Co zrobić, żeby odnieść sukces?

Wchodząc na rynek, mali przedsiębiorcy zachodzą w głowę, jak mogą wybić się na tle znanych marek i prężnie działających biznesów, jeśli nie mają zazwyczaj wielkich funduszy, które mogą przeznaczyć na marketing.

Jednak warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, o które możemy zadbać, aby nasze darmowe działania przynosiły pożądany skutek; a i również w przypadku działań płatnych są one mile widziane przez algorytmy portali społecznościowych. Co to za obszary? Przeczytaj poniżej.

Regularność

Małe firmy mogą szybko się zniechęcić, kiedy w ciągu kilku tygodni nie widzą upragnionego przyrostu obserwujących. Tymczasem rozpoznawalność w social mediach nie przychodzi z dnia na dzień – zaczyna się powoli. Kluczem do sukcesu jest regularność, czyli publikowanie treści co najmniej raz w tygodniu. Dlaczego to ma znaczenie?

Ponieważ użytkownicy, którzy trafiają na profil, chcą szybko zorientować się, co to za nowa marka. Jeśli nie znajdą tam uporządkowanego contentu, to stracą zainteresowanie. Ponadto, obserwujący chcą wiedzieć, kiedy pojawiają się nowe posty i czego można się spodziewać po danej firmie. Dlatego ważne jest publikowanie z głową.

Różnorodność

Platformy społecznościowe ciągle ewoluują. Tutaj nie wystarczy co tydzień publikować tego samego – należy szukać ciekawych treści i formatów. Warto w swojej praktyce wykorzystywać wszystkie możliwości Facebooka czy Instagrama, a mają one wiele do zaoferowania! Możesz użyć:

  • zdjęć, ilustracji, ale też nagrań wideo,
  • ankiet,
  • live streamów!,
  • poradników how-to,
  • Q&A, czyli Questions and Answers, kiedy firma odpowiada na pytania od użytkowników,
  • prezentacji produktów,
  • udostępniania contentu od klientów,
  • a nawet memów.

Warto pamiętać szczególnie o tym ostatnim: jak podaje Hubspot, najlepsze wyniki osiąga zabawny content, więc z memami powinien być zaprzyjaźniony każdy marketer.

Z czasem każda marka, która zwraca uwagę na swoją promocję w Internecie, rozpozna, co interesuje jej użytkowników. Będzie o tym mówić liczba polubień, udostępnień i komentarzy.

Jakość ponad ilością

Postowanie codziennie nie zawsze jest dobrym pomysłem. Jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia – czasami lepiej odpuścić. Nie tylko algorytmy platform społecznościowych rozpoznają wartościowy content i karają “spamujące” profile mniejszymi zasięgami, ale także użytkownicy po prostu przestają obserwować tego typu fanpejdże.

Wniosek jest prosty: jakość jest lepsza od ilości, ponieważ lepiej mieć fanów, którzy z niecierpliwością czekają na jeden post w tygodniu, niż takich, którzy są zmęczeni codziennym czytaniem o niczym.