Marketing internetowy dla restauracji – jakie działania warto prowadzić?
W branży gastronomicznej bardzo istotnym elementem całościowej strategii jest promocja. Może ona przybierać rozmaite formy, jednak w obecnych czasach zdecydowanie nie powinniśmy zapominać o Internecie. Stanowi on świetną metodę na to, aby się pokazać i dotrzeć ze swoją ofertą do grup docelowych – trzeba jednak postarać się o to, aby zostać zauważonym przez potencjalnych zainteresowanych.
Strona internetowa i pozycjonowanie
Oczywiście podstawą powinno być założenie własnej strony internetowej, na której na początek zamieścimy informacje odnośnie menu w naszej restauracji, cen, czy promocji. To jednak dopiero pierwsze kroki – trzeba bowiem spróbować sprawić, aby strona była widoczna w sieci. W tym celu zazwyczaj stosuje się pozycjonowanie, które polega na działaniach zewnętrznych i wewnętrznych opartych głównie o słowa kluczowe i linki.
Warto wyposażyć witrynę w zakładkę z blogiem lub aktualnościami – regularne wstawianie artykułów znacząco zwiększy ruch organiczny. Wpisy mogą być naprawdę rozmaite, jednak zasadniczo powinny oscylować wokół tematyki kulinarnej. Dobrym rozwiązaniem są chociażby oryginalne przepisy, czy też komentowanie kwestii związanych z odżywianiem. Ma to również znaczenie w kwestii budowania wizerunku naszej firmy – należy pokazać się od jak najlepszej, profesjonalnej strony.
Aktywność w social mediach
Jednym z działań, które trzeba rozważyć, jest aktywność na portalach społecznościowych. Można publikować tam krótkie wpisy reklamowe, humorystyczne, czy też zawierające ciekawostki, a przy okazji informować o aktualnych promocjach i budować swoje grono odbiorców. Jeśli podejmujemy się takiego zadania, trzeba przygotować się na konieczność systematycznego zamieszczania interesujących postów.
Nieodzowna jest też kreatywność i umiejętność tworzenia angażujących treści. Jeśli nie mamy co do tego zbyt wielkiego wyczucia, warto zaangażować profesjonalne podmioty do pomocy. Dobrym rozwiązaniem jest również nastawienie się na komunikację z odbiorcami, czyli odpowiadanie na ich pytania lub komentarze. W ten sposób można zaprezentować otwartość na klienta.
Powinno się mieć na uwadze, że strategia marketingowa powinna być kompleksowa i dobrze przemyślana. Obecnie Internet stanowi potężne źródło informacji o dostępnych usługach – z pewnością warto właśnie tam zaistnieć i docierać do potencjalnych klientów restauracji.