Marketing na LinkedIn, czyli jak pozyskać klientów z tej platformy?

Marketing na LinkedIn, czyli jak pozyskać klientów z tej platformy

LinkedIn to znana platforma społecznościowa, która ma na celu umożliwić nam nawiązywanie kontaktów biznesowych. W Polsce również coraz częściej wykorzystujemy ją do budowania sieci leadów, choć większość z nas niezbyt dobrze zna narzędzia wbudowane w aplikację. A to właśnie one są w stanie zmienić te wszystkie nieodebrane przez Klientów telefony w skuteczne rozmowy.

Oto funkcjonalności, które wyniosą Twój LinkedIn na wyższy poziom i usprawnią sprzedaż B2B.

Sales Navigator, aby pozyskać leady

Główna różnica pomiędzy LinkedIn a chociażby Facebookiem polega na zupełnie innym tonie, jakim posługują się użytkownicy. To tutaj buduje się markę pracodawcy, dyskutuje o specjalistycznych tematach i omawia nowości z branży. Swoje oficjalne konta mają tu zarówno prywatne osoby, jak i firmy.

Płatne członkostwo premium w wariancie Sprzedaż (Sales Navigator) pozwala działom sprzedaży marek śledzić stale rosnącą sieć kontaktów na LinkedIn. Dzięki temu zyskują wsparcie w pozyskiwaniu leadów na rynku docelowym. Jak to działa? Poprzez kontakty trzeciego stopnia. Pierwszy stopień to wszyscy znajomi; drugi to znajomi znajomych; trzeci to osoby niepowiązane. Właśnie Sales Navigator umożliwia:

  • wyszukiwanie osób poprzez dostosowanie filtrów, co sprawia, że możemy łatwo dotrzeć do naszej grupy docelowej. Możemy także odnaleźć użytkowników, którzy śledzą nasz firmowy fanpage!
  • zapisywanie kontaktów, które spełniają nasze kryteria, w formie listy. LinkedIn dodatkowo podpowie nam kolejne wyszukiwania.
  • opcję wysłania wiadomości do osoby, która jest spoza naszej sieci kontaktów.

Reklamy, aby pokazać się światu

Oczywiście, LinkedIn, podobnie jak Facebook czy Instagram, pozwala zamieszczać w serwisie reklamy. Poza organicznymi postami, możemy również przygotować specjalnie targetowane obrazy, materiały tekstowe lub wideo, a nawet treści sponsorowane. Dostajemy także opcję wysyłania wiadomości bezpośrednich za pomocą InMaila, czyli poczty w LinkedIn. Stawki wybieramy w wariancie cost-per-click lub za wyświetlenia.

Lead Gen Forms, aby nie zgubić się w danych

To rozszerzenie, które umożliwia dołączenie do kampanii marketingowej formularza. Tenże formularz, odpowiednio spersonalizowany, pozyskuje dla Ciebie informacje o Klientach. W ten sposób otrzymujesz leady z pełnym zestawem kluczowych danych, które potem możesz włączyć do swojej listy kontaktów.

Dzięki wyżej wymienionym funkcjonalnościom jesteśmy w stanie pozyskać sporo wartościowych, gorących leadów, które bezpośrednio przełożą się na nasze wyniki sprzedaży.