Marketing Online vs. Offline - czy warto w ogóle inwestować w reklamę offline w 2019 r.?
kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Marketing Online vs. Offline – czy warto w ogóle inwestować w reklamę offline w 2019 r.?

RSS
Facebook
Twitter
LinkedIn

Marketing offline

Kilkadziesiąt lat temu była to jedyna możliwość na promocję swojej firmy. Brak Internetu powodował, że trudnością było porównać ceny bez odwiedzenia wielu sklepów z branży czy zweryfikować jakość danego produktu/usługi nie mając dostępnych licznych opinii konsumentów.

Potencjalni klienci byli w poprzednich dekadach bardziej podatni na różne formy reklamy. Obecnie odczuwają jej przesyt, na reklamy w telewizji mało kto już zwraca uwagę. Na dużo niższym pułapie np. ulotki najczęściej po kilku sekundach lądują w koszu, czytane przez nikogo. Taki marketing jest bardzo kosztowny, a często nieefektywny – istnieje duże ryzyko, że nie trafi on do naszej grupy docelowej.

Mając duży budżet na takie działania, występuje duże ryzyko, że korzyści będą z tego wątpliwe. W przypadku minimalnych środków, prawdopodobnie takie akcje pozostaną niezauważone. Podobnie jak udział telewizji, prasy i radia maleje w porównaniu z Internetem, tak i czas np. przebywania w sklepach i przestrzeni publicznej ustępuje światu wirtualnemu.

Nawet ludzie zaawansowani wiekowo, odkryli dużą wartość płynącą z Internetu, nie tylko jeśli chodzi o kontakt z innymi osobami, ale i o decyzje zakupowe. Zanikanie kontaktów międzyludzkich to oczywiście minus, lecz jednocześnie szansa dla firm działających w sieci i potrafiących to wykorzystać.

Marketing online

Narzędzia dostępne w Internecie pozwalają konkretnie sprecyzować, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć. Taka reklama będzie dużo bardziej efektywna – taki przekaz otrzymają konsumenci, wśród których istnieje realna szansa zainteresowania naszą ofertą. W Internecie z łatwością można porównać ceny, czy opinie na temat produktu czy firmy.

To oczywiście zaleta, ale i wada, gdy nasz produkt/usługa będzie daleki od oczekiwań użytkowników.  Potencjalne promocje powinny przynieść w sieci dużo większy wydźwięk niż w punktach stacjonarnych.

Niektóre branże działają – ze względu na swoją specyfikę – niemal wyłącznie w Internecie. Nasza propozycja może dotrzeć do najdalszych zakątków nie tylko kraju, ale i całego świata. Szczególnie może to być pomocne, kiedy działamy w niszy rynkowej albo oferujemy najwyższą jakość docenianą przez tysiące nabywców.

Biznes w obecnym okresie jest bardzo konkurencyjny, a więc trzeba próbować uzyskać nawet minimalną przewagę nad rywalami, aby wyróżnić się i odnieść sukces. Będzie to bardzo trudne, skupiając się na działaniach standardowych, szczególnie offline.