Marketing sklepów internetowych – jak go dobrze prowadzić?

Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej w ostatnich latach spowodował powstanie marketingu sklepów internetowych. Czym charakteryzuje się ten rodzaj marketingu, jakich narzędzi używa i jak go dobrze prowadzić?

Marketing sklepów internetowych

Definicja marketingu sklepów internetowych mówi, że jest to jedna z odmian marketingu internetowego. Są w niej używane podobne narzędzia jak w innych jego odmianach, na przykład:  media społecznościowe, wpisy na blogach, reklamy internetowe i wysyłanie do potencjalnych klientów wiadomości e-mail. Jednak są one dostosowane do specyficznych potrzeb sklepów internetowych i mają za zadanie zwiększyć liczbę sprzedawanych produktów. Jak w praktyce wygląda przeprowadzanie takiej kampanii reklamowej?

Kampanie reklamowe

Jedną z prostszych i skuteczniejszych metod jest stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads. Możemy reklamować swój sklep w wynikach wyszukiwania, za pomocą banerów reklamowych wyświetlanych osobom wyszukującym hasła związane z naszą ofertą lub osobom, które odwiedziły naszą stronę w ramach remarketingu. Możemy skorzystać także z popularnych i skutecznych kampanii produktowych w Google Zakupy.

Media społecznościowe

Ważnym miejscem prowadzenia takiego marketingu są media społecznościowe. Firmy wykorzystują w tym celu konta firmowe zakładane na najpopularniejszych w danym momencie portalach, takich jak Facebook i Instagram. Pozwalają one na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Ważną rzeczą jest zapewnienie odpowiedniej jakości zdjęć sprzedawanego produktu. Oczywiście podobnie jak w tradycyjnych odmianach marketingu powinny być one opatrzone interesującym i przyciągającym uwagę opisem.

Blogi firmowe i marketing video

Kolejnym sposobem reklamy sklepu internetowego jest prowadzenie firmowego bloga. Nie musi on bezpośrednio dotyczyć sprzedawanych produktów. Dobrym pomysłem jest blog z informacjami i poradami dotyczącymi branży, w której działa firma. Dzięki temu osoby, które trafią na bloga, dowiedzą się jednocześnie o istnieniu sklepu internetowego. Dodatkowo, ponieważ są one już zainteresowane daną branżą, zwiększamy prawdopodobieństwo, że pozyskamy nowego klienta. Podobnie działa wykorzystanie marketingu video i umieszczanie filmików w internecie, na przykład na serwisie YouTube. Tak samo jak w przypadku blogów video może przedstawiać bezpośrednio produkt i jego zastosowania lub dotyczyć innych pośrednio powiązanych zagadnień. Cel jest jednak ten sam: zainteresowanie widzów i zachęcenie ich do odwiedzenia strony sklepu.

Nowe formy e-mail marketingu

Wysyłanie wiadomości e-mail z reklamami jest jedną z najstarszych form marketingu w internecie. Znalazła ona jednak nowatorskie zastosowanie w sklepach internetowych. Jest nim przypomnienie o zapomnianych produktach w koszyku. Zdarza się, że klienci zaczynają robić zakupy, ale ich nie kończą. Uprzejma wiadomość e-mail wysłana na ich skrzynkę pocztową ma za zadanie przypomnieć o nich i zachęcić do ich dokończenia.