kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Marketing szeptany na forach internetowych – czym jest i jak go prowadzić?

Marketing szeptany na forach internetowych - czym jest i jak go prowadzić?

Różnorodność i ogromna dostępność towarów i usług z wielu branż stanowią niekwestionowaną zaletę dla konsumentów. Z kolei przedsiębiorców stawiają w obliczu ogromnego wyzwania, którym jest skuteczne wyróżnienie się na tle konkurencji i wzbudzenie zainteresowania u potencjalnych klientów. Obecnie atrakcyjna cena i wysoka jakość nie są już jedynym wyznacznikiem sukcesu. Co więc zrobić, aby skutecznie budować swoją markę i cieszyć się sympatią odbiorców?

Sposób na wyróżnienie się spośród innych

Większość osób kojarzy marketing z tak popularnymi narzędziami promocyjnymi jak spoty reklamowe, plakaty, banery czy ulotki. Tymczasem jest to tylko wierzchołek góry lodowej. Warty uwagi jest zdecydowanie marketing szeptany prowadzony na forach internetowych. Bazuje on na przekazie, który przybiera formę publikowania konkretnych informacji i opinii zawartych w postach umieszczanych na forach. Miejsce jest tutaj nieprzypadkowe. Społeczeństwo chętnie uczestniczy w dyskusjach z innymi internautami, wymienia się poglądami i szuka inspiracji oraz porad, które mają pomóc w rozwiązaniu problemów lub w uczynieniu życia łatwiejszym. Tego rodzaju serwisy internetowe skupiają osoby o różnej płci, zainteresowaniach, w różnym wieku oraz mieszkające w rozmaitych zakątkach kraju, a także poza nim. Tak szeroki przekrój odbiorców sprawia, że wzrasta szansa na trafienie z komunikatem do przedstawicieli naszej grupy docelowej.

Wiarygodność i kreatywność receptą na sukces

Jak prowadzić marketing szeptany na forach internetowych, aby był skuteczny? Choć może się to wydawać bardzo proste, wbrew pozorom wymaga dużej kreatywności i umiejętności wchodzenia w interakcje z innymi osobami. Kluczowa jest bowiem wiarygodność publikowanych treści. To ona decyduje o tym, czy nasz komunikat trafi do odbiorców. Jeśli nasza wypowiedź będzie przypominać zwyczajny, krótki tekst reklamowy, prawdopodobnie pozostali uczestnicy dyskusji zareagują na nią nerwowością lub obojętnością. Nie o to nam przecież chodzi. Celem marketingu szeptanego jest subtelne zachęcenie do zapoznania się z daną usługą lub produktem, wzbudzenie zainteresowania i zainspirowanie do podjęcia określonych czynności. Niezbędny jest do tego naturalny kontakt z odbiorcami, prowadzony na zasadzie swobodnej rozmowy, a nie nachalnej akwizycji. Podstawą będzie więc dzielenie się pozytywnymi doświadczeniami, opiniami oraz nadawanie dyskusji takiego kierunku, aby cały czas skupiała się ona wokół przedmiotu działań promocyjnych.