Messenger bez konta na Facebooku – czy można go założyć? Zmiana zasad
Messenger to aplikacja służąca do przesyłania wiadomości, kojarząca się z Facebookiem. Jakiś czas temu portal społecznościowy umożliwił rozmowy poprzez komunikator bez konieczności zakładania konta. Okazuje się jednak, że przepisy ponownie się zmieniły i to z niekorzyścią dla użytkowników. Odpowiadamy więc na pytanie – czy obecnie można założyć Messenger bez profilu w social media?
Zmiana przepisów w 2015 roku
Komunikator od początku swojego funkcjonowania był połączony z kontem na Facebooku. Kiedy portal zaczął tracić popularność i wiele osób kasowało swoje profile, w lipcu 2015 roku wprowadzono zmianę regulaminu, dającą możliwość posiadania tylko Messengera. Wystarczyło jedynie podać swój numer telefonu. Miało to zachęcić do korzystania z komunikatora oraz poprawy wizerunku firmy i faktycznie, z tej możliwości korzystały tysiące osób na całym świecie. Jednak już w styczniu 2019 roku Mark Zuckerberg zapowiadał zmiany wiążące się z połączeniem Messengera, Instagrama oraz WhatsAppa. Rzekomo przyczyną takiego postępowania miał być brak kontroli nad produktami, które zaczęły się niezależnie rozwijać.
Najnowsze zmiany
Nowe przepisy weszły w życie w grudniu 2019 roku. Okazuje się, że to koniec posiadania komunikatora bez Facebooka. Każdy, kto do tej pory nie miał profilu w serwisie i chciałby korzystać z Messengera, musi to konto założyć. Portal zapewnia jednak, że osoby do tej pory korzystające z samego komunikatora będą mogły to robić bez ograniczeń. Wszystko wskazuje na to, że jest to jedynie teoria – wiele osób ma bowiem problem z logowaniem się. Po wpisaniu hasła można zauważyć komunikat informujący o błędzie, który powoduje ograniczenia funkcjonalności. W zaktualizowanym regulaminie Facebooka możemy znaleźć zapis mówiący o tym, że bez posiadania konta na portalu, nie da się korzystać z komunikatora.
Co nowe przepisy oznaczają dla social mediów?
Regulamin z pewnością nie przypadnie do gustu osobom, które ceniły sobie łatwość komunikacji bez konieczności tworzenia profilu w mediach społecznościowych. Prawdopodobnie spowoduje to odejście wielu użytkowników od internetowego giganta, a tym samym spadek jego notowań. Władze strony zapewniają, że nowy regulamin to ułatwienie dla osób, które w większości i tak logują się do komunikatora przez Facebooka. Dla wielu użytkowników taka zmiana nie tylko całkowicie uniemożliwia komunikację z innymi osobami, ale również powoduje utratę zaufania.