Messenger jako narzędzie marketingowe? Jak najbardziej!
Wykluczenie cyfrowe to zjawisko, które może dotyczyć nie tylko osób, ale i firm. W sytuacji wykluczenia cyfrowego znajdują się wszystkie niekorzystające z Internetu przedsiębiorstwa – brak profili w social mediach, brak witryny www i chociażby brak informacji o godzinach otwarcia sprawia, że biznes nie ma szans na rozwój.
Jednak nawet używając sieci, napotykamy na kolejny problem: znane marki mają do dyspozycji więcej funduszy i więcej zasobów na prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych. Co w takiej sytuacji mogą zrobić małe firmy? Jak mogą konkurować?
Wykorzystać możliwości
Messenger to komunikator na Facebooku. Wbrew pozorom, jest to idealne narzędzie nie tylko do rozmów prywatnych, ale i prowadzenia działań marketingowych. Użytkownicy bowiem coraz częściej zwracają uwagę na możliwość kontaktu z firmą oraz zależy im na bezpośredniej rozmowie. Korzystając z Messengera możemy w wygodny sposób odpowiadać na wiadomości Klientów, tym samym czyniąc marketing bardziej osobistym.
Warto pamiętać, że coraz więcej osób poszukuje osobistego kontaktu, szczególnie w momencie wystąpienia problemów: kiedy coś jest nie tak z wysyłką, towarem, albo pojawiły się niespodziewane pytania. Takie wątpliwości lepiej rozwiązuje się w wiadomościach prywatnych.
Messenger w obsłudze klienta
Facebook daje nam możliwość automatyzacji wiadomości. Co to oznacza? Że na samym początku użytkownik rozmawia z botem, który ustala, jakiego rodzaju problem się pojawił. Potem do faktycznego jego rozwiązania siada pracownik.
Ten system sprawia, że człowiek nie musi tracić czasu na odpowiadanie na powtarzające się, łatwe do rozwiązania kwestie, ponieważ jest w stanie obsłużyć je bot. Firma jest za to na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami, a klient ma poczucie dobrego zaopiekowania. Ponadto, możliwość zadania pytania na profilu zachęca do kontaktu, podczas gdy konieczność wysłania chociażby maila raczej odstrasza. A im więcej wątpliwości rozwiejemy, tym częściej sprzedamy produkt.
Messenger w pozyskiwaniu kontaktów
Przyciąganie nowych odbiorców do naszej marki jest dużo prostsze, jeśli kierujemy do nich spersonalizowane treści. Facebook oferuje podtrzymywanie kontaktu w formie dostosowanych wiadomości, informacji o zamówieniu, promocji. Dodatkowo, w Messengerze mogą wyświetlać się także reklamy: to świetny sposób na informowanie o pojawieniu się nowego produktu lub o dostawie czegoś, co klient planował kupić.
Dzięki takiemu wsparciu, nawet małe firmy mogą wykorzystać swój potencjał i zwiększać sprzedaż.