Meta Advantage w Facebook Ads – wypróbuj nowe możliwości

Meta Advantage w Facebook Ads - wypróbuj nowe możliwości

AI – czyli sztuczna inteligencja – jest obecna w coraz to nowszych obszarach naszego życia: od tworzenia grafik, po spersonalizowane podpowiedzi w urządzeniach czy domach. Ale również marketerzy mogą korzystać z możliwości, jakie oferują nowe technologie.

Meta Advantage Shopping Campaigns

Nowy program do automatyzowania reklam produktowych działa w Facebook Ads, obsługując treści na Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Wykorzystuje on uczenie maszynowe (machine learning). Twórcy przygotowali dwie wersje:

  • Meta Advantage, w której automatyzacja dotyczy części kampanii, konfigurowanej ręcznie,
  • Meta Advantage+, gdzie automatyzacja może objąć cały proces tworzenia kampanii. Ta funkcjonalność działa od sierpnia 2022 roku.

Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie szybciej planować oraz uruchamiać działania, ulepszyć ich wydajność oraz oddelegować część zadań automatowi. W ten sposób marketing w social mediach jest bardziej dostępny dla mniejszych firm.

Można zadać pytanie: czy to aby taka duża zmiana? W teorii Meta Advantage Shopping Campaigns mają uprościć targetowanie, zautomatyzować tworzenie nowych treści, oraz przede wszystkim oszczędzić czas marketera. A jak jest w praktyce?

Nowe funkcje

Oto najistotniejsze ulepszenia w kampaniach produktowych:

  1. Testowanie 150 reklam jednocześnie. Materiał reklamowy w Advantage+ umożliwia automatyczne tworzenie kilka wariantów treści. Wystarczy tylko wgrać materiały, na których AI ma bazować. W ten sposób można prowadzić kilka kampanii.
  2. Wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Algorytm narzędzia odnotowuje zachowania odbiorców, by potem wyświetlać im te wersje treści, które mają najwięcej szans na wzbudzenie zainteresowania.
  3. Selekcja najbardziej obiecujących leadów. Targetowanie szczegółowe w Advantage jest opcją umożliwiającą wyświetlanie reklam również osobom spoza początkowej grupy odbiorców.  Technologia uczenia maszynowego jest w stanie identyfikować potencjalnych użytkowników, których może zainteresować nasza oferta.
  4. Limit budżetowy. Po określeniu, ile środków chcemy przeznaczyć na kampanię marketingową, narzędzie samo przydziela fundusze do stałych klientów, tych najpewniejszych.
  5. Prostsze zarządzanie. Nie trzeba już wszystkiego konfigurować ręcznie, ponieważ ustalanie stawek i innych komponantów kampanii przeprowadzane jest automatycznie. Wprowadzono też sześć celów marketingowych do wyboru, już zoptymalizowanych:
    1. Ruch
    2. Rozpoznawalność
    3. Aktywność
    4. Promocja aplikacji
    5. Kontakty
    6. Sprzedaż

Marketerzy dostali zatem dopracowane, wygodne narzędzie na swój użytek.