Meta Advantage w Facebook Ads – wypróbuj nowe możliwości

AI – czyli sztuczna inteligencja – jest obecna w coraz to nowszych obszarach naszego życia: od tworzenia grafik, po spersonalizowane podpowiedzi w urządzeniach czy domach. Ale również marketerzy mogą korzystać z możliwości, jakie oferują nowe technologie.
Meta Advantage Shopping Campaigns
Nowy program do automatyzowania reklam produktowych działa w Facebook Ads, obsługując treści na Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Wykorzystuje on uczenie maszynowe (machine learning). Twórcy przygotowali dwie wersje:
- Meta Advantage, w której automatyzacja dotyczy części kampanii, konfigurowanej ręcznie,
- Meta Advantage+, gdzie automatyzacja może objąć cały proces tworzenia kampanii. Ta funkcjonalność działa od sierpnia 2022 roku.
Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie szybciej planować oraz uruchamiać działania, ulepszyć ich wydajność oraz oddelegować część zadań automatowi. W ten sposób marketing w social mediach jest bardziej dostępny dla mniejszych firm.
Można zadać pytanie: czy to aby taka duża zmiana? W teorii Meta Advantage Shopping Campaigns mają uprościć targetowanie, zautomatyzować tworzenie nowych treści, oraz przede wszystkim oszczędzić czas marketera. A jak jest w praktyce?
Nowe funkcje
Oto najistotniejsze ulepszenia w kampaniach produktowych:
- Testowanie 150 reklam jednocześnie. Materiał reklamowy w Advantage+ umożliwia automatyczne tworzenie kilka wariantów treści. Wystarczy tylko wgrać materiały, na których AI ma bazować. W ten sposób można prowadzić kilka kampanii.
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Algorytm narzędzia odnotowuje zachowania odbiorców, by potem wyświetlać im te wersje treści, które mają najwięcej szans na wzbudzenie zainteresowania.
- Selekcja najbardziej obiecujących leadów. Targetowanie szczegółowe w Advantage jest opcją umożliwiającą wyświetlanie reklam również osobom spoza początkowej grupy odbiorców. Technologia uczenia maszynowego jest w stanie identyfikować potencjalnych użytkowników, których może zainteresować nasza oferta.
- Limit budżetowy. Po określeniu, ile środków chcemy przeznaczyć na kampanię marketingową, narzędzie samo przydziela fundusze do stałych klientów, tych najpewniejszych.
- Prostsze zarządzanie. Nie trzeba już wszystkiego konfigurować ręcznie, ponieważ ustalanie stawek i innych komponantów kampanii przeprowadzane jest automatycznie. Wprowadzono też sześć celów marketingowych do wyboru, już zoptymalizowanych:
- Ruch
- Rozpoznawalność
- Aktywność
- Promocja aplikacji
- Kontakty
- Sprzedaż
Marketerzy dostali zatem dopracowane, wygodne narzędzie na swój użytek.