Narzędzia do analizy danych social media. Co warto znać?

Narzędzia do analizy danych social media. Co warto znać?

Social media marketing to podstawa dla coraz większej liczby przedsiębiorstw. Wszyscy chcą inwestować w te technologie – ale nic nie przyjdzie ze świetnego contentu, jeżeli nie będziemy umieli poprawnie zinterpretować danych, stojących za naszym sukcesem.

A to właśnie dzięki interpretacji wyników jesteśmy w stanie określić, które strategie powinny z nami pozostać, a które należy skorygować, by rozwijać biznes. Narzędzia do analizy social media są zatem podstawą dobrego marketingu. A jakich najlepiej używać?

Ale najpierw – czym jest social media analitics?

To proces, który zakłada gromadzenie oraz interpretowanie informacji płynących z używanych platform do marketingu internetowego. Wszelkie metryki użytkowników, wskaźniki ich zaangażowania, polubień i udostępnień służą lepszemu kontaktowi z publicznością i zwiększeniu konwersji. Dzięki nim jesteśmy w stanie dopasować działania konkretnie do naszych odbiorców: ich wieku, zainteresowań oraz gustów. W ten sposób mamy szansę wypracować również lojalność do marki.

Jak się zabrać do tego? Najpierw musimy zidentyfikować platformy, które będziemy analizować – Facebook, Instagram i inne. Potem należy określić, jakich wskaźników potrzebujemy – kliknięć, polubień, udostępnień? Ustal okres czasu, który chcesz sprawdzić i użyj odpowiedniego narzędzia. Najlepsze z nich omówimy poniżej.

Falcon.io

Ta platforma umożliwia analizę Facebooka, Instagrama, Twittera. Stwórz przegląd metryk z kilku platform, uwzględniając KPI – kluczowe wskaźniki efektywności, i ustal, które strategie najlepiej działają. Panel sterowania Falcon pozwala na aktualizacje w czasie rzeczywistym oraz oferuje przygotowane wcześniej szablony, które są łatwe w implementacji.

Falcon daje również możliwość integracji z HubSpot CRM, czyli synchronizowania danych niezbędnych do kampanii w social mediach. Ta platforma umożliwia także bezpośrednią obsługę klienta.

HubSpot

Dzięki temu narzędziu ustalisz, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na Twój zysk (ang. bottom line) oraz zwrot z inwestycji (ang. ROI). Będziesz miał możliwość porównania wydajności na różnych kanałach, ze wszystkich kampanii i okresów – wszystko w jednym miejscu.

Monitoring marki nigdy nie był tak prosty. Zobaczysz, jak Twoja targetowana społeczność odbiera Twoje działania i content. Jak wspomnieliśmy, HubSpot CRM to idealny sposób na skuteczne wykorzystanie danych z Customer Relationship Management – zarządzania relacjami z klientami. Narzędzie oferuje także analizę YouTube – poprzez YouTube Reports. Jeśli publikujesz filmiki, to idealna opcja dla Ciebie.