Narzędzia marketingowe, których warto używać

Narzędzia marketingowe, których warto używać

W czym czujesz się najlepiej? Wolisz pisać teksty, prowadzić webinar czy robić zdjęcia? Każdy z nas ma jakieś medium, które najbardziej mu odpowiada, jeśli chodzi o marketing. I zazwyczaj są to social media.

A jednak, platformy społecznościowe czasami okazują się niewystarczające. Szukamy wtedy innych metod, które mogłyby przyciągnąć do nas klientów. Zastanawiasz się, co jeszcze może być dla Ciebie dobre i jak z tego korzystać? Spieszymy z inspiracją!

Strona internetowa

To praktycznie podstawa każdego biznesu, szczególnie online, dlatego stawiamy ją na pierwszym miejscu. Pamiętajmy, że przy podziale mediów na własne i nabyte, tylko witryna internetowa gwarantuje, że treści z niej nie znikną. Na Facebooku, Instagramie czy YouTube wiążą nas zasady korzystania z platformy.

Nie zaniedbujmy naszej strony, ponieważ to ona jest nośnikiem wszystkich potrzebnych narzędzi, dzięki którym zdobywamy chociażby dane kontaktowe do potencjalnych Klientów. O zdobywaniu leadów piszemy tutaj.

Ulotki

Wiele czytelników pewnie chwyta się teraz za głowę: ulotki?! Takie papierowe? Tak, takie papierowe ulotki.

To obecnie trudne medium, na którym łatwo można stracić duże pieniądze. A jednak wszystkim lokalnym biznesom warto polecić takie rozwiązanie. Oczywiście, nie chodzi o to, aby postawić na ilość, i rozdawać ulotki na najbardziej ruchliwej ulicy w mieście. Dostosujmy formę do naszych Klientów: jeśli prowadzimy klub, to dawajmy kupony na alkohol w piątkowy wieczór; jeśli instalujemy fotowoltaikę, to interesują nas mieszkańcy osiedla jednorodzinnego.

Eventy

Obecnie możemy pojawić się na eventach zarówno online, jak i stacjonarnych. Nie musimy ich organizować; wystarczy uczestniczyć w jednym z tematycznych wydarzeń. Na oddolnie przygotowanych targach warto postawić swoje stoisko, porozmawiać z Klientami i zaprezentować produkty. Z kolei poprzez internet możemy wygłosić prezentację i uczestniczyć w konferencji. Formę eventu dostosujmy do usługi, którą oferujemy.

Reklamy PPC

Usługa “Pay Per Click” dostępna jest w Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads. To bardzo opłacalna forma, ponieważ płacimy platformie tylko za kliknięcia, które przekierują użytkownika na naszą stronę (dlatego witryna to podstawa!). Mamy przy tym możliwość targetowania reklam, aby upewnić się, że na pewno trafią one do potencjalnych klientów. To tania i skuteczna forma, za pomocą której możemy stworzyć zachęcające do skorzystania z naszych usług treści. Jednak osiągnięcie bardzo dobrych efektów bywa kosztowne, dlatego warto skorzystać z usług agencji marketingowej, która zna się na rzeczy!