Nie publikuj takiej grafiki! 4 najczęstsze błędy w social mediach

Nie publikuj takiej grafiki! 4 najczęstsze błędy w social mediach

Czy przeglądałeś kiedyś Facebooka i pomyślałeś, że jakiś fanpage marki wygląda źle? Aby profil wyglądał zachęcająco, nie wystarczy tylko kilka zdjęć. Zmysł estetyczny to jedno, a kwestie techniczne to drugie. Tego pierwszego nie można się nauczyć, ale tego drugiego – wręcz przeciwnie.

Nieznajomość pewnych zasad skutkuje tym, że grafiki w social mediach wyświetlają się w dziwny sposób, nawet jeśli obrazy same w sobie są estetyczne. Wiele osób nie zdaje sobie z tego nawet sprawy, ponieważ nie sprawdzają postów po publikacji. Dlatego warto zadbać o te szczegóły, zanim skutecznie zepsują nam profil!

1. Nieodpowiednie wymiary

Każdy portal społecznościowy jest najbardziej kompatybilny z jakąś konkretną rozdzielczością grafik. Nasze umysły również preferują jedne wymiary od innych. Aktualnie najbardziej pożądanymi są formaty kwadratowe lub pionowe; to one dobrze wyglądają na smartfonach, które głównie wykorzystujemy do przeglądania social mediów. Warto zatem trzymać się wytycznych:

  • zdjęcie profilowe – 900 × 900 px,
  • zdjęcie w tle – 820 × 312 px,
  • grafika do posta – 1200 × 1200 px, 960 × 640 px (do postów pionowych), 1200 × 800 px (do poziomych).

2. Niepoprawny eksport plików

Przygotowaną grafikę trzeba również odpowiednio dopasować w wymiarze technicznym. Dobre parametry to: tryb kolorów RGB, rozdzielczość 72 dpi, format .png. Dodatkowo należy dbać o optymalizację za pomocą narzędzi internetowych. Dlaczego? Ponieważ automatyczna kompresja stosowana na portalach, a zwłaszcza dotyczy to kolorowych grafik, niesie ryzyko pojawienia się „szumów”.

3. Misz-masz na profilu

Konta marek z zaplanowaną strategią są ciekawsze i przyjemniejsze dla oczu odbiorców. Przygotowanie Key Visual to najlepszy sposób na sprytne wyróżnienie profilu! Pojedyncze grafiki bowiem tworzą całość – od nas zależy, czy będzie ona spójna, czy chaotyczna i nieestetyczna.

Warto pamiętać, że komunikacja wizualna, która zawiera powtarzające się elementy (np. logo zawsze w tym samym miejscu), przyczyni się do lepszego rozpoznawania marki wśród Klientów.

4. Ściana tekstu

Grafika to nie miejsce na eseje! Treść powinna znaleźć się w poście – obraz ma za zadanie przykuć wzrok wyglądem. Tutaj dobrze się prezentują wykresy, ikony, krótkie slogany, w związku z czym nie twórzmy obszernych infografik, które przez nagromadzenie tekstu tracą na przejrzystości. Według specjalistów najlepiej nie przekraczać limitu 10 słów na obrazie.

Nie mieszajmy również krojów czcionki: dwa różne fonty to maksimum, pod warunkiem, że są dobrze do siebie dobrane.