O tym, jak sprzedaje Instagram

O tym, jak sprzedaje Instagram

Obecnie przedsiębiorstwa prowadzą swój social media marketing na kilku platformach równolegle. Dobór kanałów zależy oczywiście od profilu działalności danej marki, ale im szerzej zakrojone działania, tym lepiej. Jest jednak jeden gigant, który najlepiej sprzedaje w sieci produkty: Instagram!

79% – tyle marketerów uważa Instagram za najlepsze miejsce do prowadzenia kampanii, a to za sprawą influencerów. Dzięki raportowi „State of Influencer Marketing” od AI HypeAuditor (2023) możemy to zjawisko lepiej zrozumieć.

Influencer marketing i jego zalety

Okazuje się bowiem, że influencerzy to już integralna część wirtualnego ekosystemu, ale obecnie ich rola wygląda zupełnie inaczej, niż kilka lat temu. Niegdyś liczyły się głównie największe konta, lecz aktualnie sukcesy święcą mniejsi twórcy, zwani nanoinfluencerami. Na TikToku i Instagramie nanoinfluencerzy to 66% wszystkich influencerów. Takie profile obserwuje od 1000 do 10 000 osób, czyli, w porównaniu, dość niewiele. Jednak ich prawdziwą mocną stroną są interakcje z obserwującymi, bowiem właśnie te najmniejsze konta cieszą się najwyższymi wskaźnikami w tej dziedzinie: na TikToku jest to 15%, a na Instagramie – 2,5%.

Dlaczego mali influencerzy? Powód jest bardzo prosty: takie osoby gospodarują pewne nisze branżowe, a więc oferują bardzo wyśrubowany content, który lubią konkretni odbiorcy oraz marki.

Kogo możemy znaleźć na platformie

Jakie branże najlepiej odnajdują się na Instagramie? Marketerzy, prowadzący tam kampanie, najczęściej zajmują się tymi dziedzinami:

  • lifestyle – 14,3%
  • uroda – 7,6%
  • muzyka – 8,5%

Z kolei najwięcej interakcji zdobywa branża sportowa. Aktywni są fani sportów zimowych (5,5%), ekstremalnych (4%), wyścigów (4%).

Jeśli chodzi o odbiorców, to Instagram jest najbardziej zrównoważony: większość użytkowników to osoby w wieku 25-34 lat obu płci. YouTube z kolei oglądają głównie mężczyźni w zakresie wiekowym 18-44 lat, czyli dosyć szerokim. TikTok to miejsce dla osób młodszych niż 24 lata, najczęściej kobiet. Oznacza to, że Instagram jest medium bardzo uniwersalnym, doskonałym dla firm, które kierują swoją ofertę głównie do młodych dorosłych.

O czym warto pamiętać

Obecnie social media to integralna część strategii marketingowych firm. Przed podjęciem działań konieczne jest jednak przeanalizowanie, która platforma będzie najlepsza do osiągnięcia założonych celów: biznesowy LinkedIn, dynamiczny TikTok czy klasyczny Facebook? Odpowiednia strategia odgrywa kluczową rolę, dlatego jeśli potrzebujesz wsparcia specjalisty, to dobrze trafiłeś – MarketerHub to ich siedziba!