Obraz ważniejszy niż tekst. Dlaczego w marketingu efekt wizualny jest tak istotny?
Choć do niedawna to treści pisane odgrywały główną rolę w marketingu internetowym, dziś użytkownicy skłaniają się ku innym formom przekazu. Coraz bardziej popularne stają się obrazy. Dzieje się tak z kilku powodów – przyjrzyjmy się im nieco dokładniej.
Łatwość odbioru
Treść obrazkowa jest bardzo szybko przyswajana przez nasz mózg. Potrzebujemy zaledwie chwili, by zrozumieć to, co jest narysowane. Dla porównania: zrozumienie pisma zajmuje co najmniej kilka sekund. Dodatkowo, żeby przeczytać nieco dłuższy artykuł potrzeba nawet do kilkunastu minut. W serwisach społecznościowych najlepiej widać, w jaki sposób firmy prowadzą swój marketing. Często najpierw liczy się obraz, a dopiero później treść. Z tego powodu każda dobra agencja marketingowa przykłada ogromną wagę nie tylko do samego tekstu, ale także do ilustracji, którą jest on opatrzony.
Podobną drogę obierają portale internetowe, gdzie obraz niejednokrotnie zajmuje większą część ekranu. Redaktorzy serwisów informacyjnych dobrze wiedzą, że aby użytkownik wszedł w dany artykuł, potrzeba najpierw zachęcić go przykuwającym uwagę obrazem. Oczywiście, treść także jest bardzo ważna. Umiejętnie wybrane zdjęcie w połączeniu z ciekawym nagłówkiem bez wątpienia da efekt w postaci wielu wejść na konkretną podstronę.
Memy i virale
Forma obrazkowa znacznie zwiększa też szanse na dalsze udostępnianie treści przez użytkowników. Najlepszym przykładem na to są internetowe memy, zbierające miliony udostępnień. Nie trzeba nawet wspominać, jak wielki wpływ na popularność konkretnej marki ma rozpowszechnianie w internecie tworzonych przez nią treści. Pamiętajmy jednak, że virale powinny być zgodne z zasadami dobrego smaku, bo w innym przypadku mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Najlepiej zlecić ich wykonanie profesjonalnej agencji marketingowej, która ma niezbędne doświadczenie w tworzeniu tego typu materiałów reklamowych.
Infografiki są wszędzie
Jedną z najbardziej przystępnych form przekazywania informacji są infografiki. Proste, lecz bardzo skuteczne metody na przekazywanie wiedzy, nawiązywanie relacji czy nawet zachęcenie do zakupu konkretnego produktu. Łatwość zapamiętania i przystępna forma przekazu sprawia, że internauci bardzo lubią tego typu treści. Na początku współpracy z agencją reklamową najlepiej omówić, co dokładnie chcemy przekazać naszym odbiorcom, a następnie zlecić przygotowanie kilku infografik na ten temat.