info@freshview.pl | +48 531 682 028

Omija Cię zysk! Uszczelnij swój lejek sprzedażowy

Omija Cię zysk! Uszczelnij swój lejek sprzedażowy

Już kilka razy zdarzyło nam się użyć tego sformułowania na naszym blogu. Lejek sprzedażowy – co to takiego i dlaczego tak bardzo wpływa na skuteczność naszych działań? W tym wpisie wyjaśniamy wszelkie wątpliwości.

Nie sztuką nawiązać kontakt, ale go utrzymać

Nawet jeśli już uda nam się przyciągnąć uwagę Klienta, jedynie niewielki procent takich osób finalizuje transakcję, czyli korzysta z naszej oferty, dokonuje zakupu lub korzysta z usługi. Kontakt niekiedy urywa się w połowie, a niekiedy pod koniec procesu, ale zawsze skutek jest taki sam: utrata potencjalnych zysków.

Ten niski współczynnik konwersji zazwyczaj świadczy o źle zbudowanym lejku sprzedażowym. Lejek sprzedażowy to proces marketingowy, który ma na celu skuteczne przeprowadzenie Klienta od zwykłego zainteresowania produktem aż do jego zakupu. Całość podzielona jest na konkretne etapy, a ich graficzne przedstawienie kształtem przypomina lejek: na każdym kolejnym stopniu jest coraz mniej osób.

Małymi kroczkami do celu

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep. Na szczycie lejka, jego najszerszej części, oznaczysz wszystkich potencjalnych Klientów, tzw. leadów sprzedażowych, których poznasz po tym, że odwiedzili Twoją stronę internetową. Te osoby, które wykazały zainteresowanie, np. pozostając na witrynie przez 10 minut, przechodzą do kolejnego etapu. Niewielka ich część jest na tyle zdecydowana, że kupi Twój produkt od razu. A co z resztą?

Należy oczywiście podjąć działania, które przekonają resztę użytkowników do przejścia na dół lejka sprzedażowego, czyli do skorzystania z Twojej oferty. Zastosowanie dobrego CTA, Call To Action, sprawi, że lead przestanie być anonimowy i wpisze się do newslettera lub wypełni formularz kontaktowy. To będzie krok w dobrą stronę. Dalsze utrzymywanie pozytywnego kontaktu ostatecznie przekona Klienta do nawiązania współpracy, czyli przejścia przez cały lejek sprzedażowy.

To tylko teoria. A praktyka?

Najpierw musisz zdobyć zainteresowanie Klientów. Przyda się tutaj dobre SEO i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, aktywność w social mediach i content marketing. Reklamy to nie wszystko!

Następnie musisz zachęcić leady do pozostania na Twoich platformach: do subskrypcji kanału czy pozostawienia adresu e-mail. Możesz zaoferować zniżkę dla osób, które się na to zdecydują.

Teraz postaw na content. Aby zachęcić do zakupu, publikuj rzetelne recenzje produktu, zaoferuj bony zakupowe, przygotuj spersonalizowane oferty, np. z okazji urodzin. Na koniec pamiętaj, że współpraca nie kończy się w momencie dokonania zakupu: aby lead wrócił, należy stale się z nim kontaktować!