Pinterest – pomysł na reklamę sklepów internetowych

Nazwa serwisu społecznościowego Pinterest powstała z połączenia dwóch angielskich słów: „pin” (przypiąć) oraz „interest” (zainteresowanie). W praktyce oznacza to zbieranie treści wizualnych w jednym miejscu i ich grupowanie tematyczne. Chociaż nie jest to serwis tak popularny jak chociażby Facebook, warto rozważyć rozszerzenie swojego zasięgu docierania do klientów o ten portal społecznościowy.

Pinterest - pomysł na reklamę sklepów internetowych
Źródło / GettyImages

Pinterest zrzesza osoby, które mają konkretne pasje i zainteresowania, dlatego jeśli oferta danej firmy odpowiada na upodobania odbiorców platforma stanowi dobrą propozycję. Badania rynku potwierdziły, że konsumenci o wiele częściej poszukują zakupowych inspiracji w tym miejscu niż na jakichkolwiek innych social mediach.

(P)interesujący pomysł na reklamę

Nie wystarczy po prostu założyć konta i wrzucić parę zdjęć. Sukces marketingowy, jaki ma dać reklama na tym portalu, oznacza po pierwsze znajomość zasad, jakimi on się rządzi. Kolejny krok to kreatywność i dobry, chwytliwy pomysł. Narzędzia, którymi dysponuje Pinterest mają nam pomóc zrealizować projekt na skuteczną reklamę. Warto stworzyć forum tematyczne, które będzie zawierało produkty i usługi interesujące grupę docelową klientów.

Przykładowo, jeśli prowadzimy firmę, której asortyment to plecaki, walizki, torby, można zainteresować odbiorców hasłem „Niezbędniki podróży”, pod którym będzie kryła się nasza oferta. Nie można jednak wpaść w pułapkę skupiania się jedynie na sobie i na tym, jak przekonać klientów do zakupu tylko i wyłącznie swoich produktów. Oznacza to publikację także innych treści, nie związanych tylko bezpośrednio z naszą firmą, ale mieszczącą się w danej tematyce.

Nie może to być nachalne „wciskanie” produktu, ale kreatywne naprowadzenie klienta. Ważne także, aby pozwolić użytkownikom Pinteresta na udostępnianie wrzucanych przez nas treści. To znacznie zwiększa zasięg, czyli ilość odbiorców, a o to przecież w tym wszystkim chodzi.

Diabeł tkwi w szczegółach

Marketing poprzez Pinterest musi także uwzględniać szczegóły, które niekiedy lekceważone, a tak naprawdę również decydujące o sukcesie. Biorąc pod uwagę fakt, że ten portal społecznościowy opiera się na sile obrazu, musi być ona odpowiedniej jakości. Należy dbać o to, aby publikowane zdjęcia były profesjonalne i przyciągające wzrok. Nie może wiać nudą, ani amatorszczyzną.

Przykucie uwagi to jedna z podstaw marketingu. Dlatego równie ważne jest odpowiednie zdjęcie profilowe, nad którym nie sposób przejść zupełnie obojętnie. Warto także pamiętać o podaniu dokładnych danych dotyczących strony www naszej firmy, danych kontaktowych, ewentualnie lokalizacji. Przedstawiając ofertę powinniśmy przy każdym produkcie zawrzeć jego cenę.

Klienci lubią prosty i czytelny przekaz, a kiedy nie mogą znaleźć jakiejś istotnej dla nich informacji, szybko rezygnują. Należy jeszcze koniecznie wspomnieć Pinterest Analytics. Jest to niezbędne narzędzie, bez którego trudno osiągnąć tutaj sukces.

Chodzi oczywiście o wnikliwą analizę treści i ruchu internetowego, dotyczącego naszego profilu na Pintereście. Odpowiednio wyciągnięte wnioski pokażą nam jakie rozwiązania się sprawdzają, a które wymagają modyfikacji. Zarówno sam kreatywny pomysł, strategia działania, jak i całe zaplecze są drogą do sukcesu marketingowego.