Posty 3D na Facebooku - w jaki sposób z nich korzystać? - Agencja marketingowa Freshview Kraków
kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Posty 3D na Facebooku – w jaki sposób z nich korzystać?

Od niedawna każda marka i każdy użytkownik może tworzyć posty 3D na Facebooku w standardzie gITF 2.0. Powstało również dodatkowe miejsce, w którym można publikować wykonane obiekty. To specjalna platforma VR’owa, która nazywa się Facebook Spaces. Nowy typ postów to pierwsza spełniona obietnica Marka Zuckerberga dotycząca większej obecności technologii VR na Facebooku. Możemy jednak być pewni, że to nie jest ostatni krok w tym kierunku.  Jak tworzyć trójwymiarowe obiekty i w jaki sposób z nich korzystać?

Post 3D na Facebooku – strona techniczna

Facebook wspiera konkretny standard trójwymiarowych projektów – gITF 2.0., który umożliwia dostosowywanie światła i tekstury. Jednak jego największą zaletą jest realistyczne renderowanie. Posty 3D są wspierane przez nowe Graph API, które po zaimplementowaniu przez programistów, pozwala łatwo tworzyć i publikować trójwymiarową treść z zewnętrznych aplikacji takich jak: 3D Creator App firmy Sony.

Niestety nowa funkcja wymaga poświęcenia czasu, ale zapewniamy, że warto! Głównym problem to fakt, iż wspierany przez Facebooka format jest niepopularny. Jego rozwiązanie znajdziemy w internecie. Istnieją już aplikacje, które pozwalają konwertować pliki do gITF 2.0.

Jak prosto stworzyć efektowny post?

  1. Po pierwsze projekt

Zobrazuj swoją wizję za pomocą specjalnych narzędzi 3D. Do twojej dyspozycji są:

  • Paint 3D
  • Blender
  • Vectary (online)
  • i wiele innych
  1. Eksport projektu

Następnym krokiem będzie wyeksportowanie maksymalnie 3 MB projektu w formacie *.glb. Jest to jedna z wersji gITF 2.0.

  1. Zamieszczanie na Facebooku

Zwyczajnie zacznij tworzyć nowy post, zamiast przeciągnąć zdjęcie – użyj projektu. Niestety nie możesz dodać go z folderu – musisz przeciągnąć. To byłoby tyle. Udało ci się!

Dlaczego warto korzystać z Postów 3D?

  1. Zdaniem twórców portalu jest to funkcja, której celem jest zbliżanie do siebie użytkowników. Jesteśmy w stanie się z tym zgodzić. Głównie dlatego, że wszystko, co nowe jest bardziej interesujące – naturalnie przyciąga użytkowników.
  2. Istnieje również bardziej wymierny powód, dla którego warto korzystać z tej opcji: Jako nowość posty 3D są dodatkowo promowane przez portal, dlatego to teraz jest najlepszy moment by zacząć je publikować.
  3. Dobrze jest wdrożyć się w tą technologię, gdyż następny zapowiadany przez Marka Zuckerberga krok dotyczy Facebook Spaces i zakłada możliwość utworzenia wirtualnej wersji samego siebie. Zawsze łatwiej systematycznie iść do przodu niż musieć przeskoczyć ze świata 2D w wirtualną rzeczywistość.

 

SUBSKRYBUJ NASZ BLOG

Chcesz być na bieżąco z nowościami z zakresu marketingu w Internecie?