Posty z samego rana, czyli kiedy publikować w social mediach

Posty z samego rana, czyli kiedy publikować w social mediach

Przez Facebooka bezustannie płynie rzeka postów od setek tysięcy profili, ponieważ każdy doskonale wie, że to najważniejsze narzędzie marketingowe do budowania zaufanej bazy klientów. Trzeba tylko działać tak, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i przebić się przez ten biały szum informacji.

I tu rodzi się podstawowe pytanie: kiedy publikować posty na Facebooku?

Z zegarkiem w ręku

Algorytm platformy wybiera treści do wyświetlenia na bazie wskaźnika popularności, nowości i rodzaju kontentu. W skrócie: im świeższy w danym momencie post, tym większe szanse, że pojawi się na tablicy użytkownika. I analogicznie: im więcej zdobędzie reakcji czy udostępnień, im bardziej odpowiada zainteresowaniom odbiorcy, i tak dalej.

Od dawna wiemy, że kluczem do sukcesu jest publikowanie o odpowiednim czasie. Wiele osób próbowało już przekonać marketingowców, że któraś godzina jest bezwględnie najlepszą, złotą porą, i wybieranie właśnie jej gwarantuje sukces. Niestety, ludzie nie są maszynami – każdy ma inne zwyczaje, tak samo jak inne zwyczaje mają różne grupy odbiorców. Nie ma prostego przepisu na social media, dlatego każdy powinien sam rozszyfrować, kiedy osiąga najlepsze rezultaty. Jak się do tego zabrać?

Przejrzyj dotychczasowe wyniki

Aby ustalić, co najlepiej sprawdza się na Twoim profilu, sprawdź, jakie posty do tej pory osiągały dobry zasięg, miały wiele polubień lub udostępnień. O jakich godzinach je publikowałeś? Po ustaleniu takich informacji, będziesz mógł stwierdzić, jaki rodzaj treści najbardziej przypada do gustu użytkownikom. Możesz skonsultować dane również z narzędziami do zarządzania, np. Facebook Insights lub Hootsuite, o których niedawno pisaliśmy. I pamiętaj, że sukces to kombinacja doskonałej treści i perfekcyjnego momentu publikacji.

Wrzucaj, kiedy odbiorcy nie śpią

Jeśli Twój post pojawi się o północy, gdy nikt nie jest aktywny, to o godzinie 8 rano będzie już po prostu stary. Osoby wstające rano do pracy go zatem nie zobaczą! Warto więc ustalić, w jakich porach użytkownicy przeglądają Facebooka, i wtedy serwować im najświeższe teksty.

Wrzucaj, kiedy śpi konkurencja

Inne profile również szukają dla siebie właściwych godzin. Jeśli walczycie o taki sam target, Wasz content będzie ze sobą rywalizował na tablicach odbiorców. Przyjrzyj się ich wynikom: kiedy święcą sukcesy, a kiedy posty mają po dwa lajki. Wyciągnij z tego wnioski! Jeśli w czwartkowe popołudnie zebrali aż 100 polubień, to być może to właśnie czas, w którym i Ty powinieneś działać. Jeśli coś im nie wychodzi – nie powielaj ich błędów!