kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Pozycjonowanie marki. Przewodnik

Pozycjonowanie marki. Kompletny przewodnik

Zastanów się – co odróżnia Cię od konkurencji? Odpowiedź brzmi: Twoja marka. Silna marka to przepis na sukces, a ciągłe pojawianie się w świadmości odbiorców oznacza budowanie silnej marki, a tym samym grona lojalnych klientów, którzy postrzegają nas jako godnych zapamiętania i zaufania.

Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie. W tym artykule omówimy, jak zająć dobrą pozycję na rynku, jaką strategię przyjąć oraz jak ją wykonać.

Po co w ogóle się tym zajmować?

Jeśli istniejesz na rynku, to posiadasz “jakąś” reputację, czy tego chcesz czy nie. Dlaczegóżby zatem nie wziąć spraw w swoje ręce i przygotować plan, który pozwoli nam przejąć kontrolę nad tym, jak jesteśmy postrzegani? Mniej więcej sto lat temu pewna spółka produkująca napoje gazowane zdecydowała, że wypuści na rynek coś, czego świat jeszcze nie widział: napój na bazie liści koki. Ten został zatem okrzyknięty oryginałem. Dzisiaj Coca-cola czerpie z tej etykietki ogromne profity i funkcjonuje w naszym myśleniu jako złoty standard napojów gazowanych, prawda?

Pozycjonowanie marki pozwala odróżnić się od konkurencji. W ten sposób stajemy się rozpoznawalni, nasze produkty mają określoną wartość i uzasadnioną cenę, a to wszystko wpływa na nasze zyski. Warto pamiętać, że w zależności od branży strategia pozycjonowania będzie inna. Każdy przemysł, produkt czy usługa powinny opierać się na innym podejściu. Poniżej omawiamy kilka interesujących przykładów.

Obsługa klienta

Na pewno zdarzyło Ci się pójść do konkretnej restauracji ze względu na jakość usług. Podkreślanie, że nasza marka oznacza szybką, dobrą i uprzejmą obsługę klienta to sposób na przyciągnięcie klientów oraz usprawiedliwienie ceny produktu, gdy np. posiada dość skomplikowaną fazę wdrożenia. Także zdenerwowanego klienta można w ten sposób przeciągnąć z powrotem na naszą stronę – gdyż odpowiedzialna i uprzejma obsługa pozostawi dobre wrażenie.

Pamiętaj tylko, że jeśli zareklamujesz się tym aspektem, ale okaże się, że nie spełnisz oczekiwań, spadnie na Ciebie lawina złych ocen.

Wygoda

Być może Twój produkt jest wygodniejszy w użytkowaniu niż ten od konkurencji? Wykorzystuje nowatorski design czy posiada szeroką dostępność? Zareklamuj to!

Jakość

Tego nie trzeba wyjaśniać. Jeśli celujesz w Klienta, który stawia na jakość kosztem najniższej ceny, to zdecydowanie powinieneś podkreślić to w swojej kampanii.

Cena

Analogicznie – jeśli chcesz przyciągnąć Klientów, którzy szukają tanich rozwiązań, postaw na pierwszym miejscu cenę.

Wyjątkowość

Proponujesz coś całkowicie wyjątkowego w porównaniu do konkurencji? Oto Twoja idealna strategia! Przyciągniesz w ten sposób Klientów szukających innowacji – podziel się wtedy wynikami badań i dokumentacją techniczną.