Profil firmowy na LinkedIn – jak go profesjonalnie przygotować?

LinkedIn jest platformą dla specjalistów, na której powinna pojawić się każda firma. To doskonałe miejsce do promowania swoich produktów/usług, wymiany ważnych informacji branżowych oraz rekrutacji prawdziwych talentów lub najlepszych specjalistów. A to wszystko – bezpłatnie. Jak przygotować swój profil profesjonalnie? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Profil firmowy na LinkedIn - jak go profesjonalnie przygotować?

Strona firmowa

Twoja strona to wizytówka, która umożliwi ci zgromadzenie pracowników oraz fanów w jednym miejscu. Tworząc ją musisz pamiętać o jednym – LinkedIn to portal dla specjalistów, którzy bardzo krytycznie oceniają rzeczywistość. Najważniejszą rzeczą jest podanie pełnej (nie pomijaj żadnych pól) informacji na temat marki w sposób treściwy, krótki, rzeczowy i najlepiej – unikalny. Warto umieścić słowa kluczowe związane z prowadzoną działalnością. Możliwe jest stworzenie strony matki i córek – np. dla działów firmy, oddziałów itd.. Jest to dobre rozwiązanie jeśli wasza działalność obejmuje więcej niż jedną branżę lub skrajnie różne lokalizacje.

Koniecznie umieść na swojej stronie przekierowania do pozostałych platform z których korzystasz.

Wizualizacja profilu

Współcześnie strona wizualna jest równie ważna (o ile nie ważniejsza), co treść. Dlatego przygotuj najwyższej jakości grafiki na swoją stronę. W awatarze umieść swoje logo – dzięki temu będziesz widoczniejszy. Koniecznie zamieść zdjęcie w tle – możesz wykorzystać zdjęcia swojej siedziby, najnowszą ofertę, motyw z logo, coś związanego z Twoją branżą. Postaw na kreatywność.

Wizerunek firmy, a wizerunek zarządu

Portal przekonuje, że linia między osobistym wizerunkiem, a wizerunkiem marki jest bardzo płynna. Oznacza to, że zawartość twojego prywatnego profilu może pomóc lub zaszkodzić marce. Niejednokrotnie charyzmatyczni liderzy przyciągają nowych subskrybentów. Pamiętaj, aby przykładać się do prowadzenia profilu prywatnego równie mocno, co do profilu firmy.

Komunikacja i aktywność

Komunikację na platformie można skrótowo opisać jako “specjalista do specjalisty”. Użytkownicy LinkedIna lubią pogłębiać swoją wiedzę – musisz to wykorzystać i przygotowywać profesjonalne artykuły, które będą poruszać aktualne tematy. Pamiętaj jednak, żeby nie powtarzać innych, staraj się zawsze dodać nowe spojrzenie. Materiały, które publikujesz reprezentują twoją firmę i świadczą o niej. Warto być innowacyjnym, tzn. korzystać  z możliwości takich jak video, czy ikonografiki w ciekawy sposób. Najważniejsze jest jednak udzielanie się w grupach i dzielenie wiedzą. To najbardziej przyciąga użytkowników.

Ważne, aby zakładając profil dokładnie zbadać grupę docelową i na podstawie uzyskanych informacji zbudować taktykę, która będzie obejmować rodzaj publikowanych materiałów, tematy, formę oraz grupy, w których warto się udzielać. Strategia oraz regularność są kluczem do sukcesu. Chaotyczny profil sprawia wrażenie, że firma jest nieprofesjonalna.

Znaczenie detali

Użytkownicy LinkedIn są wyjątkowo krytyczni i zwrócą uwagę na każde niedociągnięcie, dlatego wielokrotnie sprawdzaj wszystko, co zamierzasz umieścić.