kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Przewodnik po Facebook Ads – akceptacja reklam

Przewodnik po Facebook Ads - akceptacja reklam

Podążanie za wszystkimi zasadami Facebook ads to niełatwe zadanie. Pojawiają się przy tym pytania: co mogę reklamować, w jaki sposób i komu? A nawet jeśli już zdołasz uporać się z tymi kwestiami, to jak długo będziesz czekał, aż ten tajemniczy program zweryfikuje Twój materiał?

Nawet jeśli ogarniesz to raz, Facebook może zmienić politykę marketingową o 180 stopni, a wtedy Twoja reklama zostanie jednak odrzucona. Albo będzie siedzieć w reklamowym czyśćcu przez wieczność, bez nadziei ani na łaskawe odrzucenie, ani na dopuszczenie do publikacji.

Zebraliśmy więc wszystkie potrzebne informacje na temat polityki Niebieskiej Książki w jednym miejscu. Zapraszamy do przewodnika po Facebook ads!

Facebook ads – z czym to się je?

Według samego Facebooka, weryfikacja dokonywana jest w trzech krokach:

  1. Przesyłasz lub edytujesz swoją reklamę.
  2. Twój content jest oceniany.
  3. Platforma dokonuje akceptacji lub odrzucenia reklamy.

O wyniku tego procesu dowiadujesz się z osobnego e-maila lub powiadomienia. Jeśli Twoja propozycja zostanie zaakceptowana, od Facebook od razu ją opublikuje, a jej wyniki będą dla Ciebie dostępne w aplikacji Ads Manager.

Uwaga na pułapki!

Przez ten proces muszą przejść nie tylko nowe reklamy, które przygotujesz, ale także te, w któych dokonasz nawet drobnych zmian, np. zedytujesz grafikę, tekst, link, zmienisz odbiorcę, wybierzesz nowy sposób optymalizacji.

Czasami Twój content może zostać najpierw zaakceptowany, ale po jednym czy dwóch dniach – odrzucony. Jak to możliwe? Czas może wskazywać na to, że pierwsza decyzja została podjęta w drodze automatycznego procesu, a ta druga przez człowieka, który sprawdzał pracę algorytmu.

Jak przyspieszyć weryfikację?

Facebook twierdzi, że większość nadesłanych reklam zostaje zweryfikowanych w ciągu 24 godzin. Tak naprawdę, proces ten może trwać nawet kilka dni! Nie znamy oficjalnych wytycznych, według których Facebook podejmuje decyzje, ale możemy się domyślić kilku trików.

Przede wszystkim – nie łam zasad! Nie próbuj reklamować zakazanych produktów, gdyż w takim wypadku tylko marnujesz swój czas, a Twój content na pewno zostanie odrzucony. Zachowaj również ostrożność przy reklamowaniu produktów obłożonych restrykcjami. Najlepiej wcześniej upewnić się, że Twoja reklama nie zawiera w sobie niczego, co może wywołać jej odrzucenie.

Najlepiej, żeby linki, które dołączasz, prowadziły do rzetelnych, porządnie zaprojektowanych stron. Swoje reklamy opieraj na kreatywnych, wysoko jakościowych materiałach – koniecznie unikaj przekłamań i nieprawdy!

Pamiętaj, że najszybszą weryfikację możesz uzyskać pomiędzy 8 rano a 8 wieczorem, od poniedziałku do piątku.

Powodzenia!