Przyszłość social mediów, co będzie kolejnym hitem?

Niewiele jest branż, które zmieniają się tak szybko, jak właśnie social media. Specjaliści muszą ciągle być na bieżąco nie tylko z trendami i nowinkami od samych twórców aplikacji czy portali społecznościowych, ale przede wszystkim wiedzieć, co dzieje się na rynku. Modne miejsca do dzielenia się własnym życiem z grupami społeczności stale się zmieniają oraz ewoluują. Trzeba być więc zawsze o krok przed swoją grupą docelową i przewidywać, co będzie w trawie piszczeć. Jakie będą kolejne hity social media?

Przyszłość social mediów, co będzie kolejnym hitem?

TikTok

Hit wśród generacji Z, czyli tych, urodzonych po 2000 roku. Wydaje się całkiem niedawno, ale oni mają już 18 lat! Są dorośli (lub w większości prawie dorośli) i stale poszukują miejsc, w których mogą siebie wyrazić. Znaleźli. TikTok (wcześniej znane wszystkim musical.ly) to aplikacja, która pozwala na dodawanie krótkich filmów pod znaną muzykę, a także tworzenie z nich amatorskich teledysków.

Aplikacja opatrzona jest oczywiście w setki uwielbianych przez wszystkich i znanych, chociażby ze Snapchata filtrów, tysiące utworów muzycznych bądź dialogi ze znanych filmów. Liczba pobrań mówi sama za siebie — to hit nie tylko na Zachodzie (i Chinach, po fuzji dwóch firm oraz ostatecznie utworzeniu nowego TikTok), ale również w Polsce.

TikTok nie daje co prawda możliwości bezpośredniego wykorzystywania targetowanych reklam, ale jest świetną platformą do influencer marketingu, kierowanego do młodych osób. W tym zakresie działa podobnie do znanego wszystkim YouTube – kontaktujemy się z wybranym influencerem, który lokuje nasz produkt w swoim filmie.

Warto tutaj jednak pamiętać o pozostawieniu influencerom, z którymi współpracujemy, pola do popisu pod względem twórczym. Tylko wtedy nasza kampania ma szansę odnieść sukces i z powodzeniem dotrzeć do młodych odbiorców.

Facebook Dating

Po sukcesie Tindera przyszedł czas na to, żeby światowy gigant przejął władzę nad randkowym światem. Z opcji mogą korzystać na razie użytkownicy Kolumbii (po 18 roku życia), ale bardzo możliwe, że powoli rozwiązanie to przyjdzie również do nas. Facebook Dating działa na takiej samej zasadzie jak większość aplikacji do randkowania. Nie musimy się jednak martwić, że nasi znajomi z Facebooka będą wiedzieć, że szukamy chłopaka czy dziewczyny — usługa nie jest w pełni połączona z naszym kontem i wymaga ponownej rejestracji.

Trzeba na razie poczekać na możliwości reklamowe, jakie ostatecznie będzie oferowała aplikacja. Z doświadczeń, jakie mamy z Facebookiem, możemy przypuszczać, że sposoby na targetowanie reklam z wybranych branż będą bardzo duże.

Wszechobecność wideo w czasie rzeczywistym

Wideo — tego zjawiska nie trzeba nikomu przedstawiać. Content wideo zawładnął social mediami. Na jego korzyść przemawia zarówno wzbudzanie dużego zaangażowania, niewymagający sposób odbioru oraz… algorytmy. Coraz bardziej popularne staje się jednak pójście o krok dalej, czyli postawienie na transmisje na żywo.

Gdy treść dostępna jest tylko tu i teraz, przez chwilę, wzrasta zainteresowanie. Wymaga to od odbiorcy dużego skupienia się, dzięki czemu nie ogląda materiału jedynie pobieżnie. Pozostaje tylko wybór platformy. A ten jest szeroki, bo transmisje na żywo można nadawać (i odbierać, oczywiście) praktycznie na wszystkich dostępnych kanałach social media.

Dla reklamowania własnych produktów czy usług warto wykorzystać tutaj moc poradników właśnie w formie transmisji na żywo bądź spotkań z różnego rodzaju ekspertami z naszej dziedziny (na przykład na zasadzie współpracy z influencerami). Dostarczenie widzom przydatnego dla nich contentu pozwala na zatrzymanie ich na dłużej z ofertą naszej firmy oraz zbudowanie wizerunku marki, która nie jest tylko nachalnym sprzedawcą, ale przede wszystkim dba o dobro klientów i chce przekazać im coś wartościowego.