Recykling na Twojej stronie internetowej
Na szczęście coraz częściej mówi się o niemarnowaniu zasobów: oszczędzaniu jedzenia, przerabianiu starych ubrań, oddawaniu śmieci do recyklingu. Na szczęście każda firma również może zastosować tę regułę… na swojej stronie internetowej.
Uwaga: nie wyrzucaj treści!
Istnieje kilka sposobów, by recyklingować artykuły na witrynie, zamiast produkować nowe. Wiele osób jest przekonanych, że lepiej napisać kolejny, zamiast mielić w kółko to samo; tymczasem często ten „kolejny” jest zwykłym niemerytorycznym biciem piany, bo nie mamy akurat pomysłu na nic konkretnego. Ale czy coś takiego przyciągnie więcej czytelników, niż jeden ze starych, przemyślanych tekstów? Niekoniecznie! A ktoś to przecież musi napisać oraz otrzymać wynagrodzenie.
Nie ma więc na co czekać: wykorzystaj pełen potencjał swoich treści!
1. Promuj to, co dobre
To, że jakiś tekst jest stary, wcale nie oznacza, że powinien iść do kosza! Istnieją artykuły, które nie mają terminu ważności, są ponadczasowe. Nazywamy je wtedy evergreen (zawsze zielone). Tego typu treści warto cyklicznie przypominać i promować na mediach społecznościowych. Jeśli trzeba, można zaktualizować ich tytuł czy dodać nowe dane.
2. Przerabiaj to, co już się nie przyda
Niektóre teksty jednak przestają być aktualne. Co wtedy z nimi robić? Na pewno nie wyrzucać! Można je z powodzeniem wykorzystać do napisania nowego artykułu, zapożyczając temat albo nawet najlepsze akapity. Użytkownik rzadko przegląda firmowego bloga kilka miesięcy wstecz, rzadko też pamięta, że coś podobnego już było. A nawet jeśli, to możesz go zaskoczyć:
- dodaniem aktualnych statystyk, raportu branżowego,
- infografikami, ilustracjami,
- materiałem wideo (może on nawet uzupełniać treść nowego tekstu!).
To tylko kilka najpopularniejszych pomysłów. Bardzo ciekawą opcją jest również podzielenie tekstu na kilka części, by publikować je w formie serii postów na Facebooku. Pamiętaj o tym, kiedy następnym razem będziesz narzekać, że nie masz czego publikować!
Co się nadaje do recyklingu?
Na pewno nie wszystko. Najpierw przeanalizuj swoją stronę: które teksty wygenerowały najwięcej odwiedzin? Możesz to sprawdzić za pomocą Google Analytics lub ocenić reakcje pod promującym postem na mediach społecznościowych. A być może któryś artykuł wyraźnie zmotywował obserwujących do zakupu?
Największą korzyścią takiego recyklingu jest oczywiście oszczędność czasu oraz zasobów. Zamiast tworzyć coś o niskiej jakości, maksymalizujesz potencjał już istniejących tekstów, a przy tym pokazujesz się jako prawdziwy ekspert w branży!