Reklama, która sama sprzeda produkt? Możesz taką stworzyć!

Reklama, która sama sprzeda produkt? Możesz taką stworzyć!

Reklama w Internecie to praktycznie nasz chleb powszedni. Biały szum atakuje użytkowników z każdej strony, sprawiając, że automatycznie ignorujemy na witrynie wszystko, co wygląda jak baner reklamowy. Jak się okazuje, te najskuteczniejsze hasła wcale nie są najbardziej krzykliwe czy agresywne, a po prostu merytoryczne, dobrze dopasowane do odbiorcy.

Jeśli reklama zainteresuje Klienta i sama skłoni go do zakupu, to znaczy, że jest to dobra reklama. Na szczęście dla marketerów, istnieje kilka furtek, których możemy użyć, aby lepiej trafić do użytkowników. Oto one!

Trzeba się odwdzięczyć

W 1984 r. Robert Cialdini, amerykański psycholog, wydał swój bestseller pod tytułem Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Opisał w nim sześć zasad, których stosowanie sprawia, że stajemy się niezwykle perswazyjni. Pierwszą z nich jest reguła wzajemności. Mówi ona, że ludzie chcą odwdzięczać się, jeśli dostaną coś za darmo. Warto zatem reklamować się jakimś gratisem: na przykład darmową konsultacją czy e-bookiem, kodem rabatowym, prezentem dołączonym do zamówienia. Dzięki tej zasadzie osiągniesz lepsze efekty kampanii e-mail lub ofert handlowych.

Wszyscy tak mówią, więc to musi być prawda

Kiedy podejmujemy jakąś decyzję, szukamy afirmacji u innych osób. Tak samo konsumenci szukają potwierdzenia u innych użytkowników Internetu, że produkt, który chcą kupić, jest tego warty. Społeczny dowód słuszności często wykorzystuje się w hasłach reklamowych, na przykład: „Zaufało nam już 100 przedsiębiorców, bądź 101″. Podobnie działa na odbiorców zaangażowanie w reklamę influencera czy eksperta.

Jak to: nie mogę tego kupić?

Reguła niedostępności mówi, że jeśli czegoś nie możemy mieć, to… chcemy tego jeszcze mocniej. Im coś trudniejsze do zdobycia, tym bardziej tego pragniemy. W reklamie bardzo łatwo to wykorzystać, wprowadzając chociażby limitowaną wersję produktów, darmowe materiały dla subskrybentów albo niższą cenę w pierwszym dniu sprzedaży.

Jak się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B

Nikt nie lubi być postrzegany jako chorągiewka na wietrze. Dlatego jeśli raz się na coś zadeklarujemy, to istnieje mniejsza szansa, że zmienimy zdanie. W związku z tym powinniśmy dbać o Klientów, którzy już raz kupili nasz produkt; zachęcać ich do lojalności. A reklamę warto zacząć od pytania: „Czy chcesz pić kawę najwyższej jakości?”. Odpowiedź oczywiście brzmi „tak”, więc kolejne odpowiedzi też powinny brzmieć „tak”.

Gdy kogoś lubimy…

Najskuteczniejszą reklamą są pozytywne emocje. Dlatego warto budować dobre relacje z odbiorcami poprzez skracanie dystansu, bezpośredniość, wzbudzanie sympatii. Dzięki temu Klient zostanie z Tobą na dłużej!