Reklama się zmienia, zmieniaj się razem z nią!

Reklama się zmienia, zmieniaj się razem z nią - 3 wskazówki

Marketing internetowy to dynamiczna gałąź reklamy. Odbywa się on za pomocą konkretnych platform, na przykład Google i Facebooka, a to oznacza, że właściciele tych firm mogą nieustannie zmieniać zasady gry.

Tak dzieje się właśnie teraz: zmiany dotyczą ustawień prywatności, stopniowego wycofywania plików cookie i uprawnień aplikacji. Co to oznacza w praktyce? Że otrzymamy mniej informacji, które możnaby wykorzystać do personalizacji reklam.

Czy to koniec marketingu w social mediach?

Na pewno nie! Zmiany, do których dążą internetowi giganci, mogą utrudnić trochę życie przedsiębiorcom i marketerom, ale nie sprawią, że reklama wirtualna zniknie. Personalizacja jest bardzo użyteczna, ponieważ sprawia, że użytkownikom wyświetlają się tylko te treści, które mogą im się spodobać – są one określane na podstawie historii ich wyszukiwań czy polubionych stron. Dzięki temu nasze kampanie są bardziej skuteczne, a zarazem tańsze.

Usunięcie plików cookie oraz zmiany w przepisach prywatności zdecydowanie utrudnią znalezienie nowych Klientów. Ale istnieją także sposoby przyciągnięcia odbiorców za pomocą treści.

1. Skup się na urządzeniach mobilnych

Użytkownicy Facebooka coraz więcej czasu poświęcają na scrollowanie w smartfonach – warto o tym pamiętać, kiedy tworzymy materiały na tę stronę. Podstawową zmianą, jaką warto zastosować, jest pionowy format treści, dostosowany do dotykowego telefonu. Aby wyświetlały się one na pełnym ekranie, proporcje muszą wynosić 9:16. Można skorzystać z automatycznych szablonów, np. na Instagramie, aby przekształcić wszystkie multimedia do tego docelowego formatu.

2. Przykuj uwagę ruchomymi obrazkami

Filmy sprawiają, że nasze działania marketingowe są bardziej skuteczne. Według analizy Meta z 2020 r., kampanie, które dołączają wideo do materiałów statycznych przynoszą więcej konwersji (np. instalacji aplikacji, zakupu danego produktu, itd.) niż kampanie bez nagrań. Ten wniosek potwierdza 7 badań wzrostu na 10.

Oczywiście przygotowanie filmów jest trudniejsze i bardziej czasochłonne niż tworzenie grafik. Warto jednak pamiętać, że nawet krótkie animacje liczą się jako materiał wideo. Aby wypróbować skuteczność danej propozycji, najpierw sprawdź ją poprzez test A/B na platformie społecznościowej.

3. Zwróć uwagę na Reels i Stories

Użytkownicy Instagrama spędzają 20% czasu, oglądając rolki. Tam umieszcza się krótkie, rozrywkowe nagrania, w formacie pionowym, z muzyką, idealne dla użytkowników smartfonów. To szybki sposób na przyciągnięcie Klientów: na początek spróbuj stworzyć film, na którym odpowiadasz na trzy najczęściej zadawane Ci pytania, albo na którym pokazujesz każdy wariant kolorystyczny nowego produktu.