Reklama w social mediach. Uważaj na komentarze!
Przepis na skuteczną kampanię reklamową na platformach społecznościowych? Oczywiście, dobre copy i przyciągająca wzrok grafika. Kiedy zatem chwytliwe hasło oraz zdjęcie są już gotowe, publikujemy nasze dzieło i czekamy na efekty… Tylko czy na pewno nic więcej nie powinniśmy robić?
Social media mają to do siebie, że pozwalają na interakcję pomiędzy markami a odbiorcami. Kontakty te przyjmują formę komentarzy, reakcji, ale również uczestnictwa w transmisjach na żywo i konkursach. Pamiętamy o tym przy okazji publikowania treści na koncie – a powinniśmy także brać to pod uwagę w przypadku postów reklamowych!
Łatwo je przeoczyć
Być może jesteś teraz zdziwiony informacją, że klienci komentują reklamy na Facebooku i innych platformach. Tymczasem taka sytuacja zdarza się bardzo często, ponieważ część użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że post, który komentują, wcale nie jest postem – wszystkie treści na pierwszy rzut oka wyglądają bowiem bardzo podobnie. Ale różnią się jednym: Facebook nie wysyła powiadomień, kiedy reakcja pojawia się pod contentem sponsorowanym.
Z tego powodu marki zazwyczaj nie wiedzą, że ktoś postanowił zareagować na reklamę lub, co gorsza, toczy się pod nią zażarta dyskusja. A ponieważ interakcja jest kluczem do sukcesu w social mediach, to przeoczenie takiej okazji jest zaprzepaszczeniem szansy na zwiększenie zysków.
Jaki jest kot w worku
Zastanawiasz się, co można znaleźć w komentarzach pod sponsorowanymi treściami? Odpowiedź brzmi: wszystko! Niektórzy dopytują w tym miejscu o szczegóły produktu, ponieważ są wyraźnie zainteresowani jego kupnem. Jedni zostawiają pozytywne opinie, inni negatywne, a czasami pojawiają się tam nawet linki przekierowujące do konkurencji.
Tak czy siak, nigdy nie można zostawiać ani komplementów, ani skarg bez odpowiedzi. Warto reagować od razu, ponieważ otwarta dyskusja w komentarzach sprawia pozytywne wrażenie i pokazuje profesjonalizm firmy.
Kilka wskazówek
Jak zatem obchodzić się z reakcjami pod treściami sponsorowanymi? Po pierwsze, odpowiedź na negatywne komentarze powinna być spokojna, przemyślana i rzetelna. Po drugie i najważniejsze – odpowiadaj jak najszybciej!
Czas to pieniądz, a przez zwłokę możemy doprowadzić do sytuacji, w której klient straci zainteresowanie produktem. Dlatego właśnie codzienne sprawdzanie sytuacji i trzymanie ręki na pulsie jest niezbędne. Jeśli obawiasz się, że nie masz na to czasu, to warto rozważyć skorzystanie z usług agencji reklamowej, która doskonale wie, jak moderować content.