Reklamy PPC – Facebook Ads i Google Ads. Jak się do tego zabrać?

Reklamy PPC - jak się do tego zabrać?

Za każdego dolara wydanego w Google Ads, przedsiębiorstwa zarabiają średnio 2$ – tak donosi Google. 65% klientów, którzy dokonali zakupu, trafili na stronę poprzez reklamy PPC – to z kolei obliczył Wordstream. A według raportów New Media Campaigns, płatne wyniki wyszukiwania generują 1,5 raza większą konwersję, niż wyniki organiczne w wyszukiwarkach.

Coraz więcej biznesów inwestuje w PPC, czyli reklamy Pay Per Click, płatne od kliknięcia. Polegają one na tym, że firma nie płaci za samo wyświetlenie treści użytkownikowi, ale za to, że ten w tą treść kliknął. Jak widać, jest to bardzo opłacalny system, i dlatego tak wiele marketerów z niego korzysta.

Warto używać PPC zarówno w Google, jak i na Facebooku. Jakie mamy możliwości?

1. Google Ads

Ta najpopularniejsza wyszukiwarka oferuje nam 4 rodzaje kampanii. W zależności od naszych potrzeb, możemy zdecydować się na:

  • Search, czyli reklamy wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania,
  • Display, czyli treści w postaci banerów, pokazujące się na wielu stronach,
  • Zakupy, czyli reklama produktowa, która ukazuje się po wpisaniu w Google nazwy konkretnego produktu.

Dodatkową opcją jest również Wideo, czyli spoty w YouTube.

Dlaczego przynoszą one taki sukces? Ze względu na możliwość targetowania. Kiedy znamy naszą buyer personę, potrafimy określić jej lokalizację, język, wiek, płeć, zainteresowania i wiele innych. Wykorzystując tę wiedzę, ustawiamy reklamy PPC tak, aby wyświetlały się tylko osobom o tych konkretnych parametrach, na konkretnych witrynach.

Google Ads oferuje także kilka sposobów rozliczeń, np. od pojedynczego kliknięcia albo pełnego wyświetlenia wideo.

2. Facebook Ads

Platformy społecznościowe to jeszcze lepsze miejsce na kampanie PPC. Dlaczego? Ze względu na ilość informacji, jaką social media gromadzą na temat swoich użytkowników. Służą one lepszemu targetowaniu PPC. Możemy skorzystać z:

  • Obrazu, czyli reklamy w formie grafiki, opisu i przycisku Call to Action – wzywającego do działania,
  • Wideo, czyli filmu z napisami,
  • Karuzeli, czyli kilku kart z prezentacją wielu produktów, które użytkownik może przesuwać,
  • Kolekcji, czyli specjalnej reklamy mobilnej.

Ciekawą opcją jest również materiał błyskawiczny, czyli na przykład formularz, który wyświetla się po kliknięciu ekranu.

W ramach targetowania możemy tworzyć grupy podobnych odbiorców na podstawie różnych parametrów: m.in. lokalizacji, płci, polubień, zainteresowań.

Reklamy PPC ze względu na tę specyfikę stanowią doskonałe narzędzie dla biznesu, który poszukuje pewnego zysku ze swojej inwestycji w marketing.