Remarketing – dlaczego warto uruchomić reklamę dla osób, które odwiedziły naszą stronę.

Remarketing to jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Możliwość stworzenia listy osób, które odwiedziły naszą witrynę jest bardzo korzystna. Dotarcie do nich oraz zaprezentowanie im specjalnej reklamy np. w postaci zniżki może dać dużo lepsze rezultaty niż pozyskiwanie klientów z pierwotnej kampanii reklamowej. Dlaczego zatem warto stosować remarketing? Odpowiedzi, informacje i porady – poniżej.

Remarketing - dlaczego warto uruchomić reklamę dla osób, które odwiedziły naszą stronę.

Możliwość pozyskania klienta

Pierwszą korzyścią i powodem, dla którego warto zainteresować się remarketingiem, jest możliwość pozyskania klientów. Osoby, które odwiedziły naszą witrynę, ale nie dokonały zakupu również, a właściwie przede wszystkim możemy przekonać do złożenia zamówienie. Według różnych statystyk ok. 30% osób jest skłonnych wrócić i dokonać zakupu produktu lub usługi co jest bardzo dobrym wynikiem. W takiej grupie paradoksalnie znacznie łatwiej pozyskać klienta niż przeprowadzając standardową kampanię marketingową. Remarketing jest również bardzo opłacalny, co jest rzeczą istotną. Efektywne wydawanie budżetu reklamowego i oszczędności to korzyści, które przyjmie z chęcią wielu przedsiębiorców.

Świadomość i zasięg marki

Remarketing to również doskonałe narzędzie do poszerzania zasięgu i świadomości marki. Osoby, które już odwiedziły naszą witrynę oraz weszły z nią w interakcję, prawdopodobnie o tym pamiętają. Kolejne działania mogą im dodatkowo o nas przypomnieć. Jeśli będą poszukiwać konkretnego produktu z naszej branży, z pewnością skorzystają ze znajomej witryny czy sklepu, który już raz odwiedzały i wielokrotnie widziały jego reklamę w internecie. Remarketing posiada też wiele form samej reklamy takich jak reklama tekstowa, graficzna czy video.

Tworzenie konkretnych list grupy odbiorców

Bardzo dobrym powodem, dla którego warto korzystać z remarketingu, jest również możliwość tworzenia konkretnych list grup odbiorców. Możemy je dzielić na podstawie np. aktywności na poszczególnych podstronach lub np. porzucenia koszyka na chwilę przed zakupem. Wiedząc, że danym osobom zależy na jakości (gdy przeglądały najdroższe produkty) lub na cenie (gdy zrezygnowali z zakupu lub przeglądały najtańsze produkty) możemy stworzyć odpowiednią kampanię reklamową. Zastosowanie innych reklam i strategii dla każdej grupy spowoduje zwiększenie skuteczności naszych działań. Listy takie możemy przechowywać i wykorzystać “za jakiś czas” lub korzystać z nich regularnie przy okazji dodatkowych środków w budżecie reklamowym.