kontakt@freshview.pl | +48 531 682 028

Rozmiar ma znaczenie… przynajmniej wtedy, gdy mowa o reklamie w Google

Rozmiar ma znaczenie... przynajmniej gdy mowa o reklamie w Google

Przygotowanie i optymalizacja reklam w Google Display potrafią sprawić kłopoty – i niestety, kłopoty te prawie zawsze oznaczają dodatkowe koszty. Często działamy na tym polu według zasady prób i błędów, i o ile nie ma w niej nic złego, o tyle każdy przecież chciałby, aby marketing od razu przynosił efekty.

Jeśli więc marzą Ci się banery reklamowe w Internecie, lepiej od razu wiedzieć, na jakie rozmiary postawić. Można zacząć się zastanawiać: czy w ogóle ma to znaczenie? Okazuje się, że jak najbardziej! Różne wymiary reklam będą działać lepiej lub gorzej z konkretnymi produktami. Jeśli nie wierzysz, to czytaj dalej i dowiedz się, jak dobrze przygotować banery w Google Display!

Porozmawiajmy o rozmiarach

Miło byłoby, gdyby nasza praca kończyła się wraz ze zrobieniem grafiki. Tymczasem przygotowywanie jej do publikacji to również seria decyzji, które musimy podjąć. W Google Display strony mają kontrolę nad tym, co i w jakiej konfiguracji się wyświetla, jeśli więc ustawimy niekorzystny rozmiar, nasze reklamy nie przyniosą oczekiwanej skuteczności, gdyż ich zasięg będzie zbyt mały.

Grafika poniżej przedstawia porównanie różnych wymiarów oraz ilość kliknięć w nie:

Rozmiar ma znaczenie... przynajmniej gdy mowa o reklamie w Google

Źródło.

Wniosek jest prosty: reklamy o wymiarach 300×250 px mają większą klikalność każdego dnia. Czy to znaczy, że z tego rozmiaru należy korzystać?

Warto cały czas pamiętać o tym, że banery wyświetlane na stronach od wielu lat tracą na skuteczności. Dodatkowo użytkownicy mają do dyspozycji Adblocki lub korzystają z wyszukiwarek, które blokują tego typu reklamy, a najlepiej wychodzi im filtrowanie banerów o typowych rozmiarach: 300×250 px and 728×90 px.

Dlatego właśnie najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie różnych wersji grafiki. Niektóre strony będą preferowały mniejsze, inne – większe. Jeśli wgramy tylko jedną wersję w najpopularniejszym rozmiarze, będzie on blokowany lub odrzucany przez witryny. Jeśli postawimy na kilka wymiarów, mamy większe szanse, że użytkownik zobaczy którykolwiek.

Jest jednak światełko w tunelu! Banery na urządzeniach mobilnych rządzą się innymi prawami, niż te na komputerze. Przede wszystkim wyświetla się ich więcej; nie są blokowane i docierają do szerszej publiczności. Dlatego projektując kampanię powinniśmy pamiętać o urządzeniach mobilnych i tworzyć również pod nie. Ostatecznie więc przepis na sukces to wszechstronne przygotowanie.

Obowiązkowe rozmiary, które powinniśmy uwzględnić, to:

  • 300×250 – „średni prostokąt”,
  • 336×280 – „duży prostokąt”,
  • 728×90 – „tabela wyników”,
  • 300×600 – „pół strony”,
  • 320×100 – „duży baner na urządzenia mobilne”.